چاپ مطلب چاپ مطلب

      میدان شهرداری و نمازخانه شهرداری املش افتتاح شد

اختصاصی همای گیلان:  میدان شهرداری و نمازخانه شهرداری املش با حضور حجت الاسلام روحانی امام جمعه شهرستان، دکتر جعفری فرماندار املش و سایر مسئولین شهرستان به بهره برداری رسید.

 

 

مهندdownloadس پورقربان شهردار املش پس از افتتاح نمازخانه و قرائت زیارت عاشورا در تشریح عملکرد شهرداری املش در سالجاری گفت: در ۲۲ بهمن امسال به لطف خداوند منان توانستیم ۲۲ پروژه ی عمرانی را در سطح شهر املش اجرا نمائیم که از جمله ی آنها میدان امام حسین (ع) بوده که البته پروژه های دیگری هم داشتیم که مجموعاً این ۲۲ پروژه با اعتباری معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اغلب از محل اعتبارات داخلی و برخی از محل اعتبارات استانی به بهره برداری رسید.

 

وی ادامه داد: از ۱۶۰ مترمساحت برای اجرای طرح توسعه ساختمان شهرداری پس از عقب نشینی، ۳۰ مترمربع به احداث نمازخانه ی شهرداری اختصاص داده شد و  ۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی برای توسعه ی ساختمان شهرداری درنظر گرفته شده است.

 

شهردار املش اظهار داشت: پروژه میدان شهرداری با صرف اعتباری معادل ۷۰ میلیون تومان با استفاده از مصالح و امکانات سنتی و محلی شهر ساخته شده است یعنی ساخت و نصب تندیس پرندگان بومی شهرستان، آبنما و روشنایی با بهره برداری از وضعیت و شرایط منطقه صورت گرفته است.

 

پورقربان افزود: خداوند قادر را شاکریم که توانستیم امسال با ۲۰ پروژه در هفته دولت و ۲۲ پروژه در دهه فجر مجموعاً ۴۲ پروژه را به مردم خوب این منطقه تقدیم نمائیم.

 

مهندس پورقربان در ادامه از اجرای طرح المان و تندیس شهدای گمنام املش در سالجاری خبر داد و گفت: در پی برگزاری جلسه با امام جمعه محترم حاج آقا روحانی و طرح ارائه شده از سوی جناب سرهنگ خوشحال فرمانده محترم سپاه ناحیه املش با تصویب شورای اسلامی شهر، طرح المان و تندیس شهدای گمنام همین امسال اجرایی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از سوی سازمان دهیاریها و شهرداریهای کشور، یک دستگاه ماشین آتش نشانی با تجهیزات کامل به شهرداری املش اختصاص یافت که انشاء ا… پس از دریافت حواله، قبل از فرا رسیدن سال جدید، تحویل و به ناوگان حمل و نقل شهرداری انتقال خواهد یافت.

 

شهرداراملش درخصوص تحقق بودجه ی شهرداری گفت: بودجه ی شهرداری براساس سرانه درآمد بسته می شود در سال گذشته بودجه شهرداری را با سرانه درآمدی ۱۷۰ هزار تومان تحویل گرفتیم البته یکسری بدهی هایی هم داشت که اگر لحاظ شود خیلی پائین تر از این بود یعنی در مقایسه با شهرداری های تازه تأسیس، وضعیتشان نسبت به ما خیلی بالاتر و بهتر بوده است. اما در سالجاری بودجه را با ارتقای ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، بصورت صد در صد پوشش دادیم و سرانه درآمدی را به ۲۷۰ هزار تومان رساندیم.

 

وی ادامه داد: اما بودجه ای که در سال ۹۴ پیشنهاد دادیم و اکنون در شورای شهر در حال بررسی است و براساس ۷ میلیارد و ۵ میلیون تومان بسته شد هرچند کار بسیار سختی با توجه به شرایط موجود است اما با توجه به استعداد شهر اگر تلاش مضاعف نمائیم قطعاً این مهم تحقق خواهد یافت یعنی سرانه درآمدی  به ۴۴۰ هزار تومان خواهد رسید که در سطح استان چنین شرایطی وجود نخواهد داشت.

 

مهندس پورقربان از مساعدت و پشتیبانی نماینده املش حاج آقا رهبری، امام جمعه حاج آقا روحانی، فرماندار دکتر جعفری و کلیه مسئولین، اعضای شورای شهر و همکاران شهرداری املش خصوصاً آقایان نیک پور و سلیمی نهایت تقدیر و تشکر را نمودند.

 

حجت الاسلام روحانی امام جمعه شهرستان املش نیز در ادامه گفت: افرادی که به مبدأ و معاد اعتقاد دارند و اهل نماز و زکات باشند، مساجد را آباد می نمایند و نمازخانه احداث می نمایند و از زحمات شهردار پرتلاش و پرسنل زحمتکش شهرداری و اعضای شورای اسلامی تقدیر و تشکر نمودند.

 

دکتر جعفری فرماندار املش هم در ادامه اظهار داشت: امروز شاهد کاری بسیار خوب و پسندیده در شهر املش هستیم  بهره برداری از نمازخانه شهرداری املش. وی ضمن تشکر از زحمات شهردار، پرسنل شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر املش، گفت: کارهای انجام شده از سوی شهرداری املش در سطح شهر در طی این دو سال، رضایتمندی و خرسندی شهروندان را در پی داشته است.

 

در پایان از مهندس پورقربان شهردار املش بدلیل احداث نمازخانه شهرداری املش از سوی ستاد اقامه نماز شهرستان املش با اهدای لوح تقدیر با دستان حاج آقا روحانی امام جمعه شهرستان، تجلیل بعمل آمد ضمناً از آقایان ستار نیک پور مسئول خدمات شهری و محمد سلیمی مسئول فضای سبز شهرداری املش بعنوان کارمندان نمونه با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

download (1) download (2) download (3) download (4)

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …