چاپ مطلب چاپ مطلب

میرزا کوچک از میدان شهرداری رفت

 همای گیلان: در راستای اجرای پیاده راه فرهنگی در مرکز شهر رشت تندیس میرزا کوچک خان روحانی مبارز و شهید گیلانی از میدان شهدای ذهاب به مکانی دیگر انتقال داده شد.

 در راستای  اجرای پیاده راه در مرکز شهر رشت و جراحی هایی که این روزها در شهر رشت شاهد هستیم ظهر امروز تندیس میرزا کوچک خان روحانی مبارز و شهید گیلانی که سالهاست در میدان شهرداری رشت نصب شده بود به مکانی دیگر انتقال داده شد.

54840t.jpg

علیرضا حسنی سخنگوی شهرداری کلانشهر رشت گفت: تغییراتی در میدان شهدای ذهاب (شهرداری)  در حال انجام  است که جابجایی تندیس میرزاکوچک و انتقال آن به ابتدای خیابان سعدی، یکی از مهمترین این اقدامات در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری ، پروژه پیاده راه سازی و احیای بافت تاریخی شهر است.

وی اظهار کرد: مجموعه شهرداری رشت با هماهنگی، هم نظری و بهره گیری از خرد جمعی کارشناسان، اقدام به جابجایی تندیس میرزا کوچک کرده است.

حسنی افزود: با در نظر گرفتن شخصیت مردمی میرزاکوچک خان و با لحاظ بافت تاریخی میدان، کلیه احتمالات در تعیین محل جدید جانمایی تندیس در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: محل جانمایی جدید برای نصب تندیس میرزا کوچک خان با نظر مشاوران مورد بررسی قرار گرفته  و به عقیده کارشناسان امر ورودی خیابان سعدی با توجه به وجود بناهای تاریخی و فرهنگی از لحاظ معنایی و معنوی گزینه بسیار مناسبی برای این جانمایی است.

سخنگوی شهرداری کلانشهر رشت خاطرنشان کرد: قطعا با افتتاح پیاده راه  فضای بیشتری برای پیاده روی در مرکز شهر در اختیار مردم قرار داده میشود و تندیس میرزا کوچک خان در مکان جدید بیش از گذشته مورد توجه مردم و مسافران قرار می گیرد.//ایسنا

About سردبیر

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …