چاپ مطلب چاپ مطلب

میر شمس شفیعی, عضو شورای شهر رشت: از طرح های مرتبط با فرهنگ شهروندی حمایت میکنیم

دکتر میرشمس شفیعی، عضو شورای شهر رشت،  در دیداری با معاونت جوانان اداره کل ورزش جوانان , سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان
و اعضای موسسه مردم نهاد “پویندگان شهر ایده‌آل” گفت: از طرح ها و پیشنهادات مرتبط با حقوق شهروندی و آموزش فرهنگ شهروندی حمایت می کنیم.

اختصاصی همای گیلان-دکتر میرشمس شفیعی، عضو شورای شهر رشت، در دیداری با جوانان، سازمانهای مردم نهاد، دانشجویان و فعالان فرهنگی که به همت موسسه مردم نهاد پویندگان شهر ایده آل و با مشارکت معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان و همکاری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گیلان برگزار شد گفت:
بنده ۳۳ سال در آموزش و پرورش با جوانان کارکرده‌ام و این حوزه را بخوبی میشناسم و اکنون در شورای شهر تنها فرد دانشگاهی در حوزه آموزش هستم.

دکتر میرشمس شفیعی گفت: همواره کوشیده‌ام یک کنشگر اجتماعی باشم و ارتباطات مستمر خود با دانشجویان را ادامه دهم و بواسطه همین ارتباط دغدغه های شما را خوب درک میکنم و همواره از برنامه‌ها و طرح‌های سازنده جوانان استقبال کرده‌ام.

دکتر شفیعی در جمع  حاضرین جلسه که عمدتا از نخبگان استان شامل چند دبیر و معلم، حقوقدان، روانشناس، هنرمند، کارشناسان ارشد حوزه کسب و کار و… بودند اظهار کرد: برنامه‌های راهبردی و عملیاتی شهررشت در دستور کار است وبودجه ی امسال را با کمک تیم مشاوره ای نوشتم.
دکتر شفیعی افزود: سال گذشته جلسات بسیار خوبی با رییس شورای شهر مشهد داشتیم که در این راستا تبادل اطلاعات خوبی صورت گرفت.
وی توضیح داد: بودجه مخصوصی برای سراوان تصویب شد که بزودی بخشی از مشکلات حل میشوند
لازمه رسیدگی به مشکلات بخشی از آنها داشتن ردیف ملی است.

این عضو شورا در ادامه گفت: پیشنهاد میکنم طرحی نوشته شود در راستای حقوق شهروندی و فرهنگ شهروندی. شورای ششم رشت از اینگونه طرح های سازنده حمایت خواهد کرد.

وی که هم اکنون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای ششم کلانشهر رشت است، در ادامه اظهار کرد: برای تقویت اقتصادگردشگری و ایجاد المان شهری رشت برنامه های خوبی داریم که هم اکنون در حال اجراست.
وی در جمع حاضر گفت: قول مساعدت و همکاری میدهم و انشاالله در آینده نیز جلسات متعدد و مداومی خواهیم داشت و از حضور و توانایی شما حتما استفاده می گردد.

حمایت از زبان گیلکی و فرهنگ غنی گیلانی
از جمله دغدغه های موجود در بین اعضا بود که در این جلسه بطور مبسوط در رابطه با آن گفتگو شد.

بحث زباله سراوان، نبود سطل زباله کافی در سطح شهر ، معضل حمل و نقل و ترافیک، لزوم استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و متفکر در زمینه توسعه شهری از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن اشاره گردید.

در بخش دیگری از این جلسه به مشکلاتی چون عدم توجه به موضوع مهم حقوق شهروندی، لزوم توانمندسازی اجتماعی، آموزش های شهروندی در سطح رشت، بسترسازی برای ارائه پیشنهادات و طرح ها در این حوزه به شورای شهر و تقاضای حمایت و شنیدن شدن صدای جوانان و دیده شدن مشکلات افراد دارای معلولیت، همچنین اشاره به مشکلات اساسی مشکلات بیمارستان ها، احیای بافت فرسوده شهری،
مشکلاتی در بخش کشاورزی و صنعت کشت که از مهم‌ترین موضوعات در استان گیلان بوده و می بایست به کشاورزی اهمیت بیشتر داده شود. در این جلسه مطرح شد: متاسفانه بجای حمایت از کشت زمین هایمان، صنعت ویلاسازی رونق گرفته است و بدون شک آموزش و فرهنگ‌سازی بسیار می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.
در ادامه این گفتمان نیز به موضوعاتی چون فرهنگ سازی بحث محیط زیست و تفکیک پسماند از مبدا بیان شد که به واسطه آموزش و فرهنگ سازی می‌توان به راحتی این مشکل را حل کرد. یکی از حاضران گفت: همانطور که پلیس راهور با کمک صدا و سیما طی ده سال فرهنگ بستن کمربند را در جامعه نهادینه کرد، میتوان در بخشهای دیگر نیز به همین منوال اقدام نموده و به توفیقات مورد نظر دست یافت. همچنین ساخت انیمیشن میتواند از بهترین راهها برای آموزش و تقویت زیر ساختهای جامعه قرار گیرد.
از دیگر دغدغه های ذکر شده در این جلسه اشاره به نماد شهر رشت و ساخت نمادی عروسکی برای شهر بود که جنبه گردشگری دارد.
علاوه بر آن یکدست نمودن دست فروشان شهر، توسعه اشتغال و بیان طرح های مختلف جهت بهتر شدن موصوعات مربوط به کار و کارآفرینی در شهر رشت بود.

در پایان این جلسه با اهدای لوحی به دکتر شفیعی توسط رضا صادق مدیر موسسه پویندگان شهرایده آل ، ایشان به عنوان عضو افتخاری موسسه مردم نهاد پویندگان شهر ایده آل معرفی گردید.

About نسرین عشقی

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

“مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور   همای خبر- …