چاپ مطلب چاپ مطلب

نائب رئیس شورای شهر آستانه‌اشرفیه عنوان کرد؛ سیاست‌های تشویقی جدید برای تعرفه عوارض، بهای خدمات و سایر درآمدهای وصولی شهرداری آستانه‌اشرفیه

نایب‌رئیس شورای شهر آستانه‌اشرفیه گفت: امسال ضمن تلاش برای حفظ و عدم‌تغییر مجدد نرخ ارزش منطقه‌ای سیاست‌های تشویقی دیگری برای اقشار مختلف ازجمله فرهنگیان، قهرمانان و مقام آوران ورزشی و فرهنگی، نخبگان علمی، جوانان و زنان پیشنهاد خواهد شد.

همای گیلان، دکتر نرجس محمددوست در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار «با مردم» در رابطه با تدوین تعرفه عوارض، بهای خدمات و سایر درآمدهای وصولی سال ۹۸ شهرداری آستانه‌اشرفیه عنوان کرد: طبق ماده‌ی ۸۰ قانون شوراها بند ۲ مواردی در خصوص پیشنهاد، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسائی‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با موافقت دستگاه‌های ذی‌ربط تبیین شده است.

وی افزود: در همین راستا برای دفترچه‌ی تعرفه عوارض، بهای خدمات و سایر درآمدهای وصولی شهرداری آستانه‌اشرفیه در سال آینده سیاست‌های تشویقی پیشنهاد خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه در پاسخ به درخواست خبرنگار بامردم برای تشریح این سیاست‌ها، اظهار داشت: به‌مانند سال قبل که سیاست‌های تشویقی بیشتر سمت ساخت‌وساز و مشارکت انبوه‌سازان بوده، امسال برای اولین بار بنا به خواست و دغدغه‌ی این عزیزان نرخ ارزش منطقه‌ای بدون تغییر بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ضمن تلاش برای حفظ و عدم‌تغییر مجدد نرخ ارزش منطقه‌ای سیاست‌های تشویقی دیگری برای اقشار مختلف ازجمله فرهنگیان، قهرمانان و مقام آوران ورزشی و فرهنگی، نخبگان علمی، جوانان و زنان پیشنهاد خواهد شد و امیدوارم ضمن در دستور کار قرار گرفتن، مورد استقبال و مصوب همکاران خوبم در شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

محمددوست در تشریح پیشنهادات خود، خاطرنشان کرد: به جهت آگاهی همه اقشار جامعه از تلاش‌های قشر فرهنگیان و نیز مقام والای معلم (فرهنگیان رسمی و نیز فرهنگیان عضو انجمن مدرسین مدارس غیردولتی) پیشنهاد می‌شود که هرگونه عوارض برای قشر فرهیخته‌ی فرهنگیان تا ۳۰ درصد شامل تخفیف شود.

وی ادامه داد: همچنین به جهت تشویق نام‌آوران و مقام آوران فرهنگی و ورزشی هرگونه پرداخت عوارض برای مقام آوران سه سال اخیر کشوری ۲۵ درصد، بین‌المللی ۳۰ و جهانی ۳۵ درصد تخفیف برای یک‌بار در سال پیشنهاد می‌شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه افزود: به جهت حمایت از کارآفرینی و نیز اتکای افراد به مشاغل غیردولتی عوارض شغلی و ساختمانی برای جوانان (۱۸ تا ۲۵ سال) و نیز زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست (تائید کمیته‌ی امداد امام (ره) و بهزیستی) ۳۵ درصد تخفیف عوارض پیشنهاد می‌شود.

محمد دوست گفت: در رابطه با ساماندهی دست‌فروشان این قشر پرتلاش شهر نیز پیشنهاد می‌شود که اقدام به شناسایی و صدور کارت شناسایی شود و ضمن تعیین مکان مشخص و مناسب برای دارندگان کارت شناسایی دست‌ فروشی روزهای عادی ۱۰ هزار تومان و در روز بازار ۲۰ هزار تومان دریافت شود و به جهت سیاست تشویقی و حفاظت از محیط‌زیست در صورت تمیز کردن یا نگه داشتن فضای کاری خود ۲۰ درصد هزینه عودت داده شود.

وی افزود: بر اساس این پیشنهاد می‌بایست هرگونه پرداخت عوارض دست‌فروشی با صدور فیش در واحد درآمد شهرداری جهت شفافیت مالی صورت گیرد و دست‌فروشان بدون دریافت کارت شناسایی پیشنهاد میشود در روزهای عادی ۳۰ هزاران تومان و در روزهای بازار ۵۰ هزار تومان پرداخت کنند که در صورت رعایت مسائل زیست‌محیطی و زیباسازی شهری ده درصد مبلغ عودت داده می‌شود. که لازم به ذکر است این نرخ با درصد کمی برای دست فروشان دارای کارت شناسایی می باشد

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …