چاپ مطلب چاپ مطلب

نامه یک دانشگاهی به نائب رئیس شورای اسلامی شهر رودسر سیدمحمدمیرراضی رودسری

اختصاصی همای گیلان :نائب رئیس محترم شورای اسلامی شهر رودسر
جناب آقای سیدمحمدمیرراضی رودسری
با سلام و احترام
بنابر اخباری که در رسانه های مجازی از قول شما انتشار یافته است، فرمودید: “بودجه پیشنهادی سی میلیاردی شهرداری شهر رودسر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر به تصویب اعضای محترم شورا نرسید و دلیل این کار شورا را فشاری دانستید که به مردم شهر وارد می شود”.


در این خصوص مسائلی مورد نظر قرار می گیرد که توجه و دقت کافی در آن برای همگان راهگشا می باشد.
با توجه به اینکه وظایف شهرداری ها و سطح خدمت رسانی روز به روز گسترده تر می شود و نیاز به پایدار کردن درآمدهای شهرداری ها بیش از بیش احساس می گردد، آنچه که باید در این چندسال مورد توجه تصمیم گیرندگان قرار می گرفت پایداری منابع مالی برای شهرداری می بود زیرا تامین نیازهای شهروندان خود مستلزم وجود منابع مالی کافی است.
آنچه که امروز باید از شما و سایر اعضای شورای شهر رودسر پرسید این است که کارنامه شما در پایدار کردن درآمدهای شهرداری رودسر چیست؟ مصوبات اعضای شورای شهر چه مقدار توانست درآمدهای شهرداری رودسر را بیشتر نماید؟ آیا درآمدهای شهرداری رودسر در دوره ای که این شورا حضور داشت با دوره قبل تفاوت داشته و سهم شورا در این افزایش درآمد به چه میزان بوده است؟
آنچه که این روزها از مصاحبه های برخی از اعضای شورای شهر برای مردم مشخص گردیده این است که شهرداری رودسر بدلیل بدهکاری ۸ میلیاردی اقدام به فروش قطعاتی از زمین های خود کرده که عضوی از شورای شهر در مصاحبه ۲۸/۱۱/۱۳۹۵ با سایت رودسری ها از مخالفت خود با مصوبه فروش ۳۰ قطعه زمین به ارزش کارشناسی ۷ میلیارد تومان و خودداری از امضاء صورتجلسه پرده برداشت.
آنچه که از این حجم بدهکاری برای بنده به عنوان یک متخصص مدیریت و بودجه مورد بحث است این می باشد که تصویب بودجه همراه با مشخص نمودن منابع درآمدی پیش بینی شده و هزینه های پیش بینی شده برای انجام یک فعالیت(کار) است. در تصویب بودجه باید مقدار درآمدهای پیش بینی شده و هزینه ها برابر و متعادل باشند و مشخص گردد که هزینه های انجام یک فعالیت(بعنوان مثال جاده یک کوچه) از محل درآمدهای محل خاصی(بعنوان مثال صدور پروانه) انجام گیرد. تنها در این صورت است که انضباط مالی حاکم می گردد و تعادل در بودجه حاصل می شود. با توجه به این مطلب چگونه هزینه ها از درآمدها بیشتر صورت گرفت؟ مگر منابع درآمدی برای هزینه ها درنظرگرفته نشده بود؟ آیا بودجه عمرانی شهرداری بصورت باز به تصویب رسیده بود که این بدهکاری بوجود آمد؟
شایسته است شورای شهر رودسر که در ماه های آخر فعالیت خود در این دوره قرار دارد، پاسخ سوالات مطرح شده که سوالات شهروندان رودسر نیز می باشد و پاسخگوئی مسئولانه و صریح به این سوالات آنان را نسبت به شواری شهر خود آگاه تر می سازد را ارائه نماید.
اینجانب به عنوان یک دانشگاهی وظیفه خود دانستم تصویب بودجه متعادل که منجر به حاکمیت انضباط مالی در شهرداری رودسر می شود را متذکر شوم چرا که خداوند متعال در قرآن کریم(آیه ۵۵ الذاریات) می فرماید: وَذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ./باکانال همای خبر همراه شوید
رضا حسن پور، ۲ اسفند /۱۳۹۵

About سردبیر ارشد

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …