چاپ مطلب چاپ مطلب

نارضایتی مردم رشت از شیوه عملکردی مسؤولان در بحران برف

علیرغم اعلام آمادگی نیروهای امدادی و خدماتی در رشهر رشت پیش از بارش نیم متری برف در این شهر، مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش همای گیلان نقل از خبرگزاری فارس از رشت، پیش از بارش برف در سطح رشت خبرهای فراوانی مبنی بر برگزاری نشست‌های ستاد بحران استانداری گیلان و شهرداری رشت با هدف مقابله با مشکلات ناشی از بارش برف به گوش رسید و همه مسؤولان این حوزه دائماً از آمادگی همه‌جانبه تجهیزات برف‌روبی سخن می‌گفتند.
وضعیت مسیرهای عبور و مرور رشت به علت بارش برف به‌گونه‌ای بود که متأسفانه مانع از حضور برخی از شهروندان در راهپیمایی ۲۲ بهمن شد و بسیاری از مردم رشت از این بابت گلایه‌مند هستند.
اما با بارش برف، وعده‌های توخالی مسؤولان دوباره نمایان شد و کار به‌جایی رسید که در راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم رشت با شعارهایی ازجمله (مسؤول بی‌کفایت نمی‌خواهیم) انتقاد و نارضایتی خود را نسبت به عملکرد مسؤولان شهری و استانی در مقابله با بحران بارش برف اعلام کردند.
قطعی برق و آب در محله حافظ آباد رشت
نجمه ابراهیمیان یکی از ساکنین محله حافظ آباد رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه از ساعت چهار صبح روز سه‌شنبه برق مسیر قطع‌شده است، اظهار کرد: آب شرب مسیر نیز از حوالی ساعت ۱۱ صبح به مدت حدود یک ساعت قطع و مجدداً وصل شد اما مسیر حافظ آباد حوالی ساعت هشت شب از خاموشی خارج شد.
سید امیرعلی میر فضلی یکی از ساکنین خیابان شهید تندگویان رشت نیز با بیان اینکه وضعیت برف‌روبی مسیر فرعی بسیار نامطلوب است اظهار کرد: وقتی ساکنین نمی‌توانند به علت انباشت برف از مسیر فرعی و منازل خود خارج شوند برف‌روبی مسیرهای اصلی شهر فایده‌ای ندارد.
برق منطقه پیرکلاچای سه روز آینده وصل می‌شود
الهه شکری یکی از ساکنین محله پیرکلاچای رشت نیز با انتقاد از خاموشی طولانی‌مدت برق در این محله اظهار کرد: مگر مسؤولان از طریق رسانه‌ها آمادگی خود را به‌منظور استقبال از بارش برف اعلام نکرده بودند پس چرا حالا بیش از ۱۰ ساعت است که برق مسیر قطع‌شده و شماره تلفن گویای اداره برق نیز دائماً مشغول است و شنیده‌ایم که قرار است تا سه روز آینده برق این مسیر وصل شود
انباشت برف در فلکه گاز رشت
فرشته اسدپور یکی از ساکنین فلکه گاز رشت نیز با انتقاد از عدم برف‌روبی در معابر فرعی سطح رشت اظهار کرد: انباشت برف در کوچه‌ها مانع تردد می‌شود و هیچ خبری از مأموران شهرداری رشت به‌منظور جمع‌آوری برف از کوچه‌ها و معابر فرعی نیست.
مسکن مهر رشت در خاموشی مطلق
پیمان باقری یکی از ساکنین مسکن مهر رشت نیز با اشاره به اینکه برق این مسیر حدود ساعت چهار صبح قطع شد اظهار کرد: حوالی ساعت ۹ صبح برق این مسیر وصل شد اما پس‌ازآن حدود حوالی ۹ و سی دقیقه صبح مجدداً برق قطع و تا ساعت ۷ شب این مسیر در خاموشی مطلق بود.
۵۳ خودروی شهرداری رشت مشغول فعالیت در سطح رشت
معاون خدمات شهری شهرداری رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره حجم زیاد بارش برف در رشت اظهار کرد: ۵۳ دستگاه خودروی برف‌روب شهرداری رشت از ساعات اولیه بارش برف در سطح رشت مشغول فعالیت هستند.
علی مقصودی با اشاره به فعالیت ۴۵۰ نیروی شهرداری رشت به‌منظور برف‌روبی و بازگشایی مسیر افزود: تعدادی از خودروهای شهرداری رشت در حین خدمات‌رسانی با مشکل مواجه شده‌اند و در حال حاضر ۴۳ دستگاه خودرو در حال خدمت هستند.
وی با تأکید بر اینکه هیچ‌کدام از مسیرهای اصلی رشت مسدود نبودند، گفت: به همت پاکبانان شهرداری رشت تمامی زباله‌های سطح رشت جمع‌آوری‌شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به اینکه از هشت مسیر اصلی ورودی و خروجی رشت هفت مسیر بازگشایی‌شده است بیان کرد: عمداً معابر فرعی رشت را بازگشایی نکردیم تا رفتار ترافیکی شهروندان تغییر کند و متأسفانه با توجه به‌تمامی هشدارهایی که پیش از بارش برف پیرامون پارک خودرو به شهروندان داده می‌شود عملاً به این موضوع توجهی نمی‌کنند.
مقصودی به زمان بازگشایی معابر فرعی رشت اشاره کرد و گفت: از امشب نسبت به بازگشایی معابر فرعی رشت نیز اقدام می‌کنیم.
عدم پاسخگویی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان
به‌منظور بررسی وضعیت خاموشی چندین ساعته برق در بسیاری از محلات رشت پس از بارش برف تماس‌ها مکرر با حمیدرضا حکمت مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بدون پاسخ باقی ماند.
بارش برف به‌عنوان یکی از نعمات الهی همواره از گذشته تا به امروز موردتوجه بوده است اما متأسفانه به دلیل ناکارآمدی مسؤولان مربوطه این نعمت خدادادی طی دیروز و امروز به بلایی برای مردم رشت تبدیل شد.
علیرغم اعلام آمادگی ستاد بحران شهر رشت برای مقابله با بارش برف، بسیاری از مناطق این شهر با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و عدم پاسخگویی‌ برخی دستگاه‌های خدماتی و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نارضایتی مردم را دوچندان کرده است.
خاموشی چند ساعته در شهرک امام خمینی رشت
بهاره ویسی یکی از ساکنین شهرک امام خمینی رشت نیز با ابراز گلایه از خاموشی چند ساعته برق اظهار کرد: به دلیل ناکارآمدی مسؤولان مربوطه مشکل قطعی برق هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان وجود دارد و مشغول بودن شماره تماس فوریت‌های برق تنها چیزی بود که پس از بارش برف با آن مواجه بودیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …