چاپ مطلب چاپ مطلب

نان دوبار افزایش یافت/سنگک و بربری ۱۰۰۰ تومان

همای گیلان:افزایش بی‌سر و صدای قیمت نان سنگک و بربری به یک‌هزار تومان در برخی نقاط گیلان مردم این استان را در شوک قرار داده است.
خبرگزاری فارس: شوک افزایش قیمت نان در گیلان/سنگک و بربری 1000 تومان

 در حالی که دولت برای اجرای فاز بعدی قانون هدفمندی یارانه‌ها نرخ نان را زیر یک‌هزار تومان مصوب و اعلام کرده است، در برخی نقاط گیلان از جمله محله استادسرای رشت قیمت نان بی‌‌سر و صدا یک‌هزار تومان عرضه می‌شود.

افزایش قیمت نان در حالی صورت گرفته که نانوایی‌های عرضه نان سنگگ و بربری قیمت تعیین شده نان را به همراه شماره تماس شکایات بازرسی در پشت شیشه محل دید مردم نصب کرده‌اند.

افزایش قیمت نان یک شوک است

یکی از شهروندان رشتی که در نوبت خرید نان سنگک بود با اعتراض به قیمت یک‌هزار تومان این نان گفت: به قدری بی‌سر و صدا قیمت نان را افزایش دادند که ما دچار شوک شدیم.

وی افزود: تا دیروز قیمت نان ۶۰۰ تا ۶۵۰ تومان عرضه می‌شد اما از امروز قیمت نان یک‌هزار تومان شده است.

این شهروند با اشاره به اینکه کسی پاسخگوی این افزایش قیمت نان نیست، گفت: این چه تدبیری است که ابتدا نرخ‌گذاری می‌کنند بعد چند برابر افزایش می‌دهند.

خرید سنگین نان ۱۰۰۰ تومانی برای یک خانواده پرجمعیت و کم‌درآمد

یک شهروند دیگر در حالی که نگران وضعیت مالی‌اش بود، اظهار کرد: بنده یک کارگر ساده با حقوق بخور و نمیر هستم و امروز آمدم نان بگیرم در کمال ناباوری دیدم قیمت نان یک‌هزار تومان شده است.

وی خود را سرپرست یک خانواده هشت نفری معرفی کرد و گفت: مگر چه قدر درآمد دارم که باید یک‌هزار تومان پول بابت نان بدهم.

این شهروند با بیان اینکه ماه‌هاست خانواده‌ام رنگ برنج را ندیده‌اند، افزود: در آمد که نداریم، برنج که نمی‌توانیم بخریم، نان هم که گران‌تر از قیمت مصوب دولت عرضه می‌شود، آیا ما حق زندگی نداریم.

افزایش قیمت نان بدون اطلاع‌رسانی

یک شهروند دیگر که از افزایش قیمت نان نگران بود، گفت: افزایش بی‌سر و صدای قیمت نان چه معنایی دارد.

وی با اشاره به اینکه چرا برای افزایش قیمت نان اطلاع‌رسانی نکردند، افزود: مردم از این وضعیت ناراحت هستند، چون وقتی قیمت نان یک‌هزار تومان شد بقیه موارد از جمله کرایه تاکسی‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند در آن صورت ما چطور باید زندگی کنیم.

به گزارش فارس، تلاش برای گفت‌وگو با مسئولان مربوطه به نتیجه‌ای نرسید و مشخص نیست چرا در برخی مناطق گیلان نان به قیمت یک‌هزار تومان عرضه می‌شود در حالی که تغییری در کیفیت آن صورت نگرفته و از قبل اطلاع‌رسانی نشده است/فارس

 

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …