چاپ مطلب چاپ مطلب

ناگفته‌های سفر احمدی‌نژاد به بافق/ از لغو ملاقات با امام‌جمعه تا سوار خودروی شاسی بلند شدن

همای گیلان: آرمان نوشت: احمدی‌نژاد به بافق رفت تا به گفته حامیانش حماسه دیگری در این شهر رقم بخورد اما آنچه عصر پنجشنبه در بافق رخ داد نه تنها شباهتی به حماسه نداشت بلکه به میدان رقابت انتخاباتی و تضعیف دولت شباهت داشت. 

البته فارغ از اقدامات برخی حاضران در این مراسم، حضور احمدی‌نژاد در شهر بافق در استان یزد که گرایش اصلاح‌طلبانه مردمش زبانزد خاص و عام است حاشیه‌های زیادی داشت، از جمله تغییر محل سخنرانی احمدی‌نژاد.

کانال های نزدیک به رئیس‌جمهور سابق نوشتند:«در اعلامیه‌های چند روز اخیر سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد در یادواره شهدای شهرستان بافق استان یزد، محل اعلام‌شده گلزار شهدای گمنام شهرستان بافق بود که که مکان برگزاری به حسینیه سفلی تغییر پیدا کرده است. نهادهای مسئول با وجود حمایت مردم و خانواده شهدا از برگزاری این یادواره شهدا، هیچ گونه حمایت و پشتیبانی از برگزاری این برنامه انجام ندادند و اعلام کردند که هیچ کدام از کارکنان و کارمندان حق یاری دادن جهت تامین مکان و امکانات برای این برنامه را نداشته و در صورت اقدام برای تامین مکان مناسب سخنرانی، مورد توبیخ قرار خواهند گرفت.
تنها مکانی که اجازه برگزاری این برنامه در آن داده شده بود گلزار شهدای گمنام شهرستان بافق بوده است اما صبح پنجشنبه در نتیجه تلاش برگزارکنندگان یادواره و اعلام آمادگی داوطلبانه هیات امنای حسینیه بزرگ سفلی، این حسینیه برای بهتر برگزار شدن هرچه بیشتر سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد در نظر گرفته شد.»
ظاهرا مسئولان استانی که خواهان برقراری آرامش و اعتدال در شهر بودند مکانی را به سخنرانی احمدی‌نژاد اختصاص دادند که مخل آرامش مردم شهر نباشد. این نارضایتی مسئولان بافق از اقدامات احمدی‌نژاد را درباره دیگر موارد هم می‌توان مشاهده کرد یعنی در حالی که پیش ازاین اعلام شده بود قرار است احمدی‌نژاد در این سفر دیداری هم با امام جمعه بافق داشته باشد اما خبری از این دیدار منتشر نشد و ظاهرا لغو شده است.
باشگاه خبرنگاران نوشت:«احمدی‌نژاد قرار بود امامزاده عبدا… شهر بافق را زیارت کند و جلسه خصوصی هم با دست‌اندرکاران داشته باشد که به دلیل ازدحام جمعیت، برنامه لغو شد.» که برخی این ازدحام جمعیت را تنها یک توجیه دانستند و بس!
از نکات جالب سفر احمدی‌نژاد به بافق فعال بودن پدر داماد او یعنی خورشیدی بود. او که اعلام کرده بود در انتخابات سال ۸۸ به محسن رضایی رای داده است و از پسرش مهدی خورشیدی به سبب همراهی با احمدی‌نژاد اعلام برائت کرده بود، روز پنجشنبه در کانال تلگرامی خود به انتشار لحظه به لحظه عکس و خبر از این سفر پرداخت که نشان‌دهنده تغییر مواضع او درباره احمدی‌نژاد است.
البته برخی تصاویر منتشر شده از سوی خورشیدی سبب تعجب و خنده شد، از جمله عکسی از احمدی‌نژاد که سه خانم محجبه در جلو و کنار احمدی‌نژاد و ۳ یا ۴ مرد در پشت آنها را با زیرنویس«استقبال غیرمنتظره مردم از دکتر احمدی‌نژاد قبل از ورود به شهر اردکان» را منتشر کرده است و رصد‌کنندگان این تصویر از یکدیگر درباره معنای غیرمنتظره بودن که برای این عکس به کار رفته است سوال می‌کردند، چرا که به طور معمول برای برخی عکس انداختن با شخصی که زمانی رئیس‌جمهور بوده، از جذابیت برخوردار است و موضوع منحصر به فردی نیست که بتوان از آن به عنوان استقبال غیرمنتظره یاد کرد!
روز پنجشنبه علی اکبر جوانفکر همراه احمدی‌نژاد بود و همراه او وارد محل سخنرانی شد. شعارهای «شعار هرچه مرده احمدی برمی‌گرده»، «دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» هنگام ورود احمدی‌نژاد به محل سخنرانی از میان جمعیت و در هنگام سخنرانی وی به گوش می‌رسید.
احمدی‌نژاد در مسیر بازگشت از حسینیه، توسط تعدادی موتورسوار که صدای بوق شان متوقف نمی‌شد، اسکورت شد. احمدی‌نژاد روز پنجشنبه با یک اتومبیل شاسی بلند به بافق سفر کرد که این موضوع با شعار ساده زیستی او همخوانی نداشت و سبب تعجب برخی حامیان او شد.

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان …