چاپ مطلب چاپ مطلب

نجفی عنوان کرد: گیلان جز پنج استان نخست کشور در ناهنجاری های اجتماعی است

همای گیلان:استاندار گیلان گفت: رتبه های نخست تا پنجم کشوری در بحث ناهنجاری های اجتماعی، خودکشی و طلاق به این استان تعلق دارد.

 139209262048386381758193

محمدعلی نجفی ظهر چهارشنبه در دومین اجلاس روسای شوراهای اسلمی کلانشهرهای کشور، افزود: متاسفانه گیلان در جایگاه دوم بیکاری در کشور قرار دارد و این درحالیست که بیش از ۴۵ درصد واحدهای صنعتی استان غیرفعال است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۴۰ درصد واحدهای صنعتی استان نیمه فعال است که رونق دوباره آنها در شرایطی که اقتصاد دچار رکود و تورم بالا شده به گذشت زمان نیاز دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: کنترل و مهار تورم افسار گسیخته، کاهش بیکاری و کاهش رکود اقتصادی تقویت ارزش پول ملی و توسعه بیمه سلامت از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در گام های ارزشمندی و بزرگی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه با رعایت متقابل حقوق شهروندی و شهری می توان مشکلات را رفع کرد، گفت: همه باید خود را ملزم کنند تا در فرآیند مشخص مسئولیت پذیری جمعی و گروهی، شهروندان با سهیم شدن در تصمیمات اثرگذار و مدیران بادرک حقوق شهروندی هزینه اداره شهرها را کاهش دهند و برتوانایی مدیریت شهری بیفزایند.

نجفی با تاکید بر اینکه طرح توسعه حقوق شهروندی امری مهم است که باید به آن توجهی ویژه داشت، اظهار داشت: مشارکت مردم در توسعه شهر و احیای فرهنگ اصیل همیاری و همکاری و مسئولیت پذیری از موارد مهمی است که نقش تأثیر گذاری را در توسعه شهری ایفا می کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه صنعت ساختمان و امور عمرانی شهر باید شهروند محور باشد، یادآور شد: هم اکنون بخش کارکردهای اقتصادی و اجتماعی، فضای کسب و کار و رونق اقتصادی در حال توسعه است و این در حالیست که گیلان هنوز در مشکلات ناشی از تورم و رکود اقتصادی غوطه ور است.

About

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …