چاپ مطلب چاپ مطلب

نخستین جشنواره عکس کوچصفهان شناسی برگزار می شود

اختصاصی همای گیلان:نخستین جشنواره عکس کوچصفهان شناسی به همت موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار می شود.

الوند رضازاده، مسوول انجمن عکس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام این خبر گفت: این جشنواره با موضوعات بقاع متبرکه، معماری بومی، آثار تاریخی، زندگی روستایی و … برگزار می شود.وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: در نظر داریم در راستای اهمیت و حفظ آثار تاریخی، معماری بومی و همچنین فرهنگ ساده زیستی روستایی و تاریخ غنی کوچصفهان، این شهر از منظر عکاسان به استان و کشور معرفی شود.

رضازاده گفت: کوچصفهان شامل دو شهر کوچصفهان، لولمان و روستاهای تابع آنها می باشد که طبیعت، معماری و بقاع متبرکه از جذابیت های بصری و متنوع آن است.

مسوول انجمن عکس شهرستان رشت در ادامه با اشاره به اینکه شرکت همه عکاسان در این جشنواره آزاد است، گفت: موضوعات این جشنواره عبارتند از ۱- بقاع متبرکه ۲- معماری بومی ۳- بناهای تاریخی و ۴- زندگی روستایی که حتماً باید از محیط بخش کوچصفهان و درباره موضوعات مشخص شده باشد.

download

وی؛ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را بیستم شهریور ماه اعلام کرد و افزود: عکاسان محترم می توانند علاوه بر ارسال آثار به صورت پستی به دبیرخانه جشنواره واقع در کوچصفهان، خ شهید بهشتی، اول جاده سنگر، مجتمع تجاری حبیب زاده، طبقه اول، دفتر موسسه فرهنگ کوچصفهان، جهت تحویل حضوری آثار نیز در روزهای یکشنبه عصر ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۰ و پنجشنبه صبح ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲ ظهر و عصر ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۰ به دفتر موسسه مراجعه نمایند.

رضازاده خاطر نشان کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت در نخستین جشنواره عکس کوچصفهان شناسی و دریافت فرم فراخوان می توانند به سایت www.kouchesfahan-farasoo.com مراجعه نمایند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین برنامه هایی، گامی کوچک در معرفی دیار مردمانی برداشته شود که همواره نقش مهمی در تمام عرصه های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و اقتصادی ایفا نموده اند.

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …