چاپ مطلب چاپ مطلب

نخستین کتاب شاعر جوان آستارا رونمایی شد

همای گیلان:عزیزی غروب شنبه در این آئین در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: این کتاب در قطع خشتی و شامل ۶۵ شعر نو کوتاه فارسی عاشقانه و اجتماعی سال های ۹۶ تا ۹۹ در ۹۰ صفحه از سوی انتشارات ارمغان ارسطو به بهای ۲۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم گفت: این اداره برای حمایت از شاعران جوان شهرستان آماده است و برگزاری جشنواره استانی شعر در دستور کار انجمن شعر استاد شهریار آستارا قرار دارد.

شاپور تشرینی ادامه داد: نام این شهرستان به فرهنگ و تاریخ ارزشمند آن گره خورده و باید آثار علمی و هنری هنرمندان و اصحاب فرهنگ آستارا، بیشتر از جاذبه های تجاری و اقتصادی آن معرفی شود.

هوشنگ مجرب مسئول انجمن شعر و ادب شهریار آستارا هم بیان کرد: انتشار اولین مجموعه شعر برای هر شاعری تجربه و لذت خاصی دارد و برخی شاعران جوان این شهرستان در سطح ملی نیز شناخته شده اند.

شهرام پوررستم شاعر و منتقد ادبی اهل آستارا در این آئین گفت: شعرهای این کتاب به زبان ساده سروده شده و خلق تصاویر عینی و طنز از ویژگی های منحصر بفرد آن است.

نورجهان پوراحمدی شاعر و منتقد ادبی دیگر نیز گفت: عزیزی با توجه به زبان و نگاه پویا در شعر، مجموعه های بعدی را تکامل یافته تر منتشر خواهد کرد و در این کتاب، اشعار کوتاه با تصویرسازی های زیبا را شاهد هستیم.

جمشید عزیزی متولد ۱۳۷۰ و کارشناس علوم تربیتی است و از سال ۱۳۸۵ عضو انجمن شعر و ادب استاد شهریار آستار شده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و به صورت میانگین سالانه ۱۰ کتاب توسط نویسندگان و شاعران آن منتشر می شود./ایرنا

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …