چاپ مطلب چاپ مطلب

نخستین گردهمایی خانوادگی رشته کبدی در لاهیجان برگزار می شود

سرپرست هیات کبدی لاهیجان گفت: نخستین گردهمایی بزرگ خانوادگی و همایش معرفی رشته ورزشی کبدی این شهرستان برگزار می شود.

همای گیلان، علیرضا پرندوش روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: برای نخستین بار در شهرستان لاهیجان همایشی برای معرفی ورزش مفرح کبدی، فردا نهم خردادماه در سالن همایش شهرداری لاهیجان با حضور ورزشکاران و مردم ورزش دوست برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی هرچه بیشتر علاقه‌مندان ورزش کبدی عنوان و اضافه کرد: در این همایش مسئولان هیات کبدی استان و ملی پوشان گیلانی کبدی حضور دارند و آموزش‌هایی درباره این ورزش ارائه می کنند.
به گفته پرندوش، در برگزاری این همایش اداره ورزش و جوانان شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی لاهیجان همکاری دارند و ورود تمامی علاقه‌مندان و ورزشکاران به این همایش آزاد است و از همه برای حضور در این گردهمایی دعوت می‌کنیم.
وی یادآور شد: ورزش کبدی سال‌هاست جزو مسابقات رسمی بازی‌های آسیایی قرار گرفته و ایران نیز در این رشته ورزشی، افتخارات بسیاری کسب کرده است.
سرپرست هیات کبدی لاهیجان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و همیاری خانواده کبدی استان، در ابتدا به دنبال آموزش افراد و مربیان توانمند در لاهیجان و سپس استعدادیابی، برگزاری دوره‌های آموزشی، میزبانی اردوهای کشوری، پرورش بازیکنان توانمند و تشکیل تیم شهرستانی برای حضور در مسابقات هستیم.
کبدی همان بازی زو است؛ اصل و منشاء این بازی بومی و محلی است و نیاز به قدرت و مهارت دارد. این بازی در تمام نقاط ایران معروف و مشهور است و مسابقات کبدی به طور عادی برگزار می شوند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد آئین گرامیداشت و سوگواری شهادت آیت ا…رئیسی …