چاپ مطلب چاپ مطلب

ندیمی:در شرایط کنونی کشورصحبت کردن درباره ایجاد وزارتخانه‌ای جدید درست نیست

همای گیلان:نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل گفت: در حال حاضر اعتبار کافی برای اداره کشور نداریم و در این اوضاع برخی می‌گویند وزارتخانه‌ای جدید با ردیف بودجه‌ ایجاد شود؟ کشوری که ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، چطور می‌تواند وزارتخانه جدیدی داشته باشد.

download (1)

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  درباره بودجه کل کشور گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت درآمد کشور در سال ۹۴ ۱۸۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که این موضوع جای بحث دارد.بنابراین  در این شرایط  صحبت کردن درباره ایجاد وزارتخانه‌ای جدید درست نیست.

وی تاکید کرد: در شرایطی که برخی از مردم در تامین مایحتاج زندگی روزانه خود مشکل دارند و  وضعیت زندگی جامعه مناسب نیست و جوانان مشکل اشتغال دارند، بحث وزارتخانه شدن میراث فرهنگی و ایجاد تشکیلاتی تازه دردی از مردم دوا نمی‌کند.

ندیمی با بیان اینک مجلس اصرار ندارد این سازمان وزارتخانه شود، افزود: عده ای از نمایندگان خواهان وزارت شدن سازمان میراث فرهنگی است که می‌توانیم این عده از نمایندگان را قانع کنیم تا در خواست خود را پس بگیرند.

تشکیل وزارت میراث فرهنگی مغایر قانون برنامه پنجم و اصل ۷۵ قانون اساسی است

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: همچنین وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است و بار مالی برای دولت دارد با این حساب شورای نگهبان با آن مخالفت خواهد کرد از سوی دیگر ایجاد وزارتخانه‌ای جدید با برنامه پنجم توسعه که تاکید دارد تعداد وزارتخانه‌ها ۱۷ عدد باشد نیز مغایر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نهایت تاکید کرد با وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی معجزه‌ای در حل مشکلات این حوزه رخ نخواهد داد

About سردبیر ارشد

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …