چاپ مطلب چاپ مطلب

ندیمی: بدهی دولت به بخش خصوصی، تعاونی و پیمانکاران بیشتر از بودجه ۹۳ است

همای گیلان:ایرج ندیمی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات دولت و بدهی به پیمانکاران به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: دولت برای تسویه حساب با بخش های خصوصی، تعاونی و پیمانکاران با توجه به بودجه ای که برای سال جاری در اختیار دارد کار بسیار دشواری را پیش رو خواهد داشت.

t3_2853862
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به عمده مشکلات فضای کسب و کار در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اگر سه فاکتور تسهیل سازی مقررات، تامین مالی و خصوصی سازی به درستی از سوی قوه مجریه کشور رنگ اجرایی شدن را بگیرد می توان گفت که بسیاری از مشکلات حل شده است.
وی افزود: دولت باید با ایجاد پنجره ای واحد در حداقل زمان سرعت اجرای امور را افزایش دهد؛ تا جایی که امکان دارد باید مقررات موجود را در راستای افزایش سرعت سهل سازیم تا مردم در پیچ و خم ادارات گیر نکنند.
نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در خانه ملت گفت: دولت باید زمینه ارائه تسهیلات بانکی را به نحوی فراهم سازد تا واحدهایی که خوش حساب بودند و به دلیل مشکلات فراتر از مدیریت آنها، با چالش برخورد کرده اند تامین مالی شوند تا از رکود خارج و بار دیگر به تولید و بازدهی مناسبی برسند.
ندیمی در ادامه با اشاره به اجرایی شدن خصوصی سازی، تصریح کرد: دولت باید کارفرمایی خود را در تمامی پروژه ها کاهش دهد؛ تا زمانی که دولت و شبه دولتی ها در تقابل با بخش خصوصی کشور باشند، نباید امید داشت که اقتصاد و بخش خصوصی کشور رشد کند.
وی افزود: باید به این نتیجه رسید که دولت با حمایت از صنایع درصدد افزایش ارتقای کیفی محصولات بخش های تولیدی برآمده تا ضمن توانایی رقابت بنگاه های اقتصادی در بازارهای بین المللی، محصولات تولیدی کشور از استانداردهای مناسب و قابل اطمینانی برخوردار شوند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با پوشش مسائل نوسانات ارزی و ریالی، کمبود نقدینگی و … بسیاری از صنایعی که امروز با مشکلات زیاد و البته قابل حل برای دولت مواجه هستند را مرتفع کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: عدم حمایت دولت از بنگاه های اقتصادی، بخش های تولیدی را مجبور به روی آوردن به کم فروشی کرده است، این کم فروشی ها از بُعد کمی و بسیاری از کم فروشی های دیگر امروز جامعه از بُعد کیفی است./زبان گویا

About

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …