چاپ مطلب چاپ مطلب

ندیمی به کاظمی شهردارمنتخب لاهیجان چه گفت/دخالتی در معرفی تمیزکارنداشتم

اختصاصی همای گیلان:همانطوریکه می دانیدابوذرندیمی نماینده مجلس شورای اسلامی درادوارگذشته ازجمله افراد سیاسی است که همواره درلاهیجان ایفا ی نقش می کند.
واین قانون نانوشته ایست که «هرکه دراین بزم مقربترست جام بلابیشترش می دهند»
حتمااستحضارداریدانتخاب شهردارمعمای پیچید ه ای ست که نهایتا کاظمی برنده این ماراتن شد.ندیمی درکانال خودامروزمطالب مختلفی نوشت که دریک قسمت ان اشاره به موضوع شهردارلاهیجان داشت وگویا درجایی گفته تجربه نشان داده که به قسم فلان ادم توجه نکنیدوخود رامبرا ازکاندیدا توری جوادتمیزکاردانسته است باهم عین مطلب رامی خوانیم:


به نام خدا

یادداشتی خطاب به آقاى منوچهر داریوش (مدیریت محترم گروه تلگرامی لاهیجانی سلام)
سلام علیکم

١ـ حسب سوابق نسبتاً دیرین فیمابین پیش و پس از انتخابات در فضاى منسوب به شما نوشته و …ارسال گردید با دو ملاحظه:
الف/ واقعا فقط شما را به رسمیت مدیریتى میشناسم نه دیگرانى که به جاى شما اداره کنند و یا پاسخ دهند.
ب/ فشار زیادى در ایّام انتخابات به جهاتى که خود نیز برایم پیامک و مطلب داشته اید از طرف اطرافیان سیاسی انتخاباتى مبنى بر منع از نوشتار براى شما داشته ام، ولى به جهت روابط و نیز احترام به مجامع فکرى خلاف نظر آنان عمل گردید.

٢ـ در گروه تاوقتى پرسش و … باشد، وظیفه پاسخگویى را باور دارم ولى باید عنایت داشت که :
الف/ لزوما نبایستى به ذکر نام اشخاص پاسخ داد.
ب/ پاسخ را در نوشتارها ارائه داشته و خواهم داشت.
ج/ لااقل با صد فضاى مشابه به جهات رفاقتى و فکرى و محلى و … همکارى یا حضور داشته، از این رو به صورت تک سایتى و انحصارى نمیتوانم اصل حضور مداوم و پاسخ را داشته باشم.
د/ موضوعات کارى و شخصى و مطالعاتى مکرر موجبات اشتغال و انصراف را مدیریت مى نماید.

٣ـ این فضا هم تعدادى اسم دارد و میزانى مراجعه کننده روزانه و اقّلى فعال و نویسنده و … امّا تا چند نفر اوّلاً مطلب جدیدى ندارند و ثانیاً مداوماً بى ادبى مى کنند ثالثاً عقده گشایى حزبى و سیاسى مخصوصاً انتخاباتى می نمایند که عملاً طاقت حمّل و یا مطالعه و پاسخ را از افراد مطلع و کارشناس و … سلب و یا موجبات انصراف را فراهم مى سازند!؟

۴ـ الحمدلله با هرنوع مصاحبه و مناظره گریزى از جمله پاسخگویى برى بوده ولى تعلیمات دینى نسبت به دسته اى از مردم اصل سلام و … را باید اجراء داشت، که از بحث و گفتگوى با آنان خیرى نصیب نمى گردد.

۵ـ جماعتى مکرر اتّهام وارد مى سازند و براى عزیزان صاحب قلم و فکرى که حضور دارند حتماً ملال آور و رسانه گریز خواهد بود!

۶ـ افرادى ( البته بسیار بسیار معدودى) در رسانه شما هر … مینویسند! ولى به دیگران حقّ اظهار نظر نمى دهند که باید مدیریت نمایید.

٧ـ افراد بسیار بسیار معدودى داستان و شایعه مى سازند! ولى شما از آنان مستندات نمى خواهید یا حذفشان نمى فرمایید! (مثلاً بنده نه طراح و نه موافق کاندیدا شدن برادرى نبوده ام، و حتّى چندین بار اعتماد به – قسم – را از طرف آنان مردود دانستم، ولى عکس ساختمانى صوری نمایش داده می شود که الان فلانی و … در حال رایزنی براى تصّدى شهردارى ایشان هستند. این در حالى است که بنده به منتخب جدید هم عرض نمودم که نظر دوستان با شهردار پیشین است و …

٨ـ در فضاى شما بی رحمانه به افراد (به جز ما) تاخت مى شود،بدون آنکه هیچ سندى علیه آنان ارائه گردد ولى مدیریت نمى گردد.

٩ـ اینکه افرادى بدون هیچ مبنایی در مورد افراد تشکیک مى کنند! محل تامل است مثلا زیدى نوشته بود که تلویزیون و … خوب است شما به طور صریح مطالب ایشان را نشر دهید تا ما هم به وظیفه عمل نماییم.

١٠- دیگرى که لااقل با دوران زندگى سیاسى و اجرائى و مطالعاتى و… از دهه پنجاه ما باید آشنا باشد ما را همچون خود دیده و منکر همه دارائی هاى علمى و تجربى می گردد و خیلى راحت متن حدیثى (کل متن) را به باد استهزاء مى گیرد! در حالی که یک آیه یا حدیث و حتّى متن ساده اى را از نظر درج و انشاء و املاء و درایت و روایت نمی تواند عرضه نماید (حسب ضرورت بازنمایی فرمایید یا بنده آن را منعکس نمایم).

١١- از یک طرف ادّعاى چنین و چنان مى کنند! اما به مثلِ شعر مرحوم مولوى از زانوی پر درد که به هر مناسبتى فحشى نثار مى نمایند! کاملاً آشکار است که ظاهراً حتّى فکر و خیال مابه آنها اجازه خواب راحت را نداده است که مداوماً بى ربط! ما را شریک غم های خودمى سازند؟!

١٢ـ یادم نمى آید که با حضور به هر شکلى مخالفت نموده باشم و تنها از نظر زمان و موضوع و … با هم گفتگو داشته ایم و گرنه اگر ضرورت حضور مستقیم باشد و یا در متن نوشته ها به صورتى پاسخگو بوده و هستم و خواهم بود.

١٣ـ اینکه ذکر دقیق اسامى نمى شود از باب حرمت دارى است و گرنه اولاً ضمیر مرجع خود را مى شناسد و ثانیاً با علائم قابل شناسایى هستند (مثلاً سه نفر اولیه مخالف آقاى ک

حالى شهردار پیشکسوت معلوم است و …) بنده هم به آقاى کاظمى که تهران تشریف آوردند عرض کردم که نظر دوستان بر ایشان است و مداخله ما نه اخلاقى و نه ضرورى و نه … است و ……)

١۴ـ عموماً ذکر مصداقى را برنتافته و از نظر قیاس افرادى که مشورت مى شوند تعریف وجود دارد و علاوه اینکه واقعاً وحدت اعضاى شورا را مهم تر مى دانسته و مى دانم و به هیچ وجه از کسى تقاضاى کاندیدا شدن نداشته و حتى آنان را از بى وفایى انذار داده ام که همان شد که عرض داشتم.

موفق و موید باشید/باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …