چاپ مطلب چاپ مطلب

ندیمی: شوراهای شهر نگرانی‌های چند سویه‌ای را به وجود آورده‌اند / درخواست پزشکی جعفرزاده از وزیر بهداشت / اعتراض پاکبانان شهرداری منطقه چهار رشت / متلاشی شدن باند سارقان قطعات خودرو در شفت

همای گیلان: ندیمی: شوراهای شهر نگرانی‌های چند سویه‌ای را به وجود آورده‌اند

 طرح تحقیق وتفحص از شهرداری‌ها در حالی این روزها به دغدغه برخی نمایندگان و اعضای شوراهای شهر تبدیل شده که گفته می‌شود مدیریت شهری در سال‌های گذشته و در نبود سایه نظارتی و اختلافات سیاسی‌ شوراها دچار انحرافات مالی بسیار شده‌اند.

حال با گذشت شش ماه از مسکوت ماندن این طرح ابوذر ندیمی عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس می‌گوید: هیات و اشخاص کمیته تحقیق و تفحص از شهرداری‌ها هنوز مشخص نشده اما فراکسیون مدیریت شهری به دنبال مکانیزم پیگیری این تحقیق و تفحص است.

نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: ، نگرانی در خصوص اداره شهرها که نزدیک ۷۰ درصد جمعیت کشور را در خود دارند؛ اما باید تاکید کرد که این نگرانی نباید تحت تاثیر کمبود منابع مالی یا بی‌درآمدی شهرداری‌ها قرار گیرد.

تحقیق و تفحص از شهرداری‌ها بر مبنای سوگیری شخصی نیست

وی با بیان اینکه نگرانی دیگر مدیریت هزینه است، می‌گوید: چگونگی هزینه شد درآمدهای شهرداری از منابعی چون عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و غیره باید شفاف شود، بنابراین با توجه به اهمیت اداره شهرها اصل تحقیق و تفحص منفی نیست چراکه سوگیری شخصی ندارد بلکه با هدف بررسی نحوه عملکردی است.

ندیمی با یادآوری مصوبه اخیر مجلس درباره کاهش تعداد اعضای شوراها، یادآو شد: کاهش اعضای شوراها نیز اهدافی را به دنبال داشت که یکی از ابعاد آن مسایل اقتصادی و هزینه بود لذا اصل تحقیق وتفحص از شهرداری ها به دنبال روشنگری برای افزایش بنیه علمی و تخصصی است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس می گوید: تحقیق و تفحص اساسا برای شهرداری‌ها مطرح شده که ۱۵ کلانشهر در راس آن قرار خواهند گرفت، در واقع شهرداری‌ها به لحاظ وظایف و اختیارات شبیه بوده هرچند از جهت منابع و امکانات تفاوت‌هایی دارند.


درخواست پزشکی جعفرزاده از وزیر بهداشت

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی طی نامه ای خطاب به  دکترقاضی زاده هاشمی ، وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  خواستار تخصیص اعتبار ده میلیارد(۱۰٫۰۰۰٫۰۰٫۰۰۰) ریالی  جهت ایجاد تعدادی از آزمایشگاههای مناسب دانشکده بهداشت،دانشگاه علوم پزشکی شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با توجه قدمت بالای دانشگاه علوم پزشگی گیلان گفت:دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان یکی از ارکان سلامت کشور با قدمتی حدود بیست (۲۰) سال مشغول به آموزش جوانان مستعد کشور در این حوزه می باشد.

jafarzadeh

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به الویت های نظام درحوزه سلامت تصریح کرد: یکی از اولویت های اصلی نظام در حوزه سلامت ، آموزش های عملی دانشجویان بوده که در این زمینه با وجود نیاز دانشکده به بیش از بیست (۲۰) عنوان آزمایشگاهی ، این مهم به دلیل مشکلات مالی و فضای فیزیکی در اقلیت توجه قرار گرفته که مساله ای بسیار مهم برای دانشجویان بشمار می آید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:با وجود برخی از فضاهای مناسب برای ایجاد تعدادی از آزمایشگاههای مناسب دانشکده بهداشت ، اعتباری معادل ده میلیارد (۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال مورد نیاز می باشد. / شاهد شمال


اعتراض پاکبانان شهرداری منطقه چهار رشت

 حدود ۳۰ نفر از پاکبانان شهرداری منطقه چهار کلانشهر رشت، با حضور مقابل این منطقه شهرداری، خواستار پرداخت حدود سه ماه از حق و حقوق شان شدند.

پاکبانان شهرداری منطقه چهار رشت بیان داشتند: تاخیر در پرداخت حق و حقوق آنها، موجب بروز مشکلاتی در زندگی روزمره شان شده است.

شهردار منطقه چهار رشت در این رابطه گفت: در زمان حاضر، با یک شرکت پیمانکار برای بهره مندی از نیروهای پاکبان قرارداد داریم.

Image result for ‫اعتراض‬‎

مهرداد عیسی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از مطالبات این شرکت پیمانکار پرداخت شده و بخش دیگر مطالبات نیز تا پایان هفته جاری پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: با پرداخت همه مطالبات به شرکت پیمانکار ، پاکبانان می توانند از شرکت مربوطه حق و حقوق شان را دریافت کنند.

حدود یکصد و ۳۰ پاکبان در زمینه رفت و روب شهری در منطقه چهار کلانشهر رشت فعالیت دارند.

اوایل شهریورماه امسال نیز تعدادی از پاکبانان رشت، خواستار دریافت مطالبات معوقه خود شده بودند. / ایرنا


متلاشی شدن باند سارقان قطعات خودرو در شفت

 فرهاد فلاح‌کریمی پیش از ظهر امروز در نشست انتظامی استان با تشریح دستگیری باند سارقان اظهار کرد: وقوع چند فقره سرقت لوازم و قطعات داخلی خودرو در بخش خشکبیجار رشت به پلیس آگاهی گیلان رسید.

وی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان دایره یکم اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت، افزود: کارآگاهان آگاهی با تلاش و تحقیقات پلیسی موفق شدند سرنخی از یک سارق حرفه‌ای را به دست آورند.

خبرگزاری فارس: متلاشی شدن باند سارقان قطعات خودرو در شفت

رئیس پلیس آگاهی گیلان با بیان اینکه متهم مذکور با اخذ نیابت قضایی در شهرستان شفت دستگیر شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ۱۱ فقره سرقت با هم‌دستی برادرش و فردی دیگر اعتراف کرد.

وی از دستگیری کارآگاهان دو متهم دیگر پرونده مذکور در اقدام غافلگیرانه پلیس در مخفیگاه‌شان خبر داد.

فلاح‌کریمی با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: مقادیری از اموال مسروقه از متهمان کشف شده‌است./تابناک

About سردبیر

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …