چاپ مطلب چاپ مطلب

نرخ بیکاری در گیلان کاهش یافت

استاندار گیلان گفت: براساس آمار، نرخ بیکاری در استان گیلان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۹.۶ درصد رسیده است.

نرخ بیکاری در گیلان کاهش یافت

همای گیلان، به نقل از تنسیم،  ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان اظهار داشت: موضوع اشتغال همواره از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که نیاز به چاره‌اندیشی دارد و هم‌اکنون گام‌ها و فعالیت‌های خوبی در این زمینه در حال انجام است.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم کاهش نرخ بیکاری تا پایان برنامه ششم توسعه تصریح کرد: تسهیل امور و ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری در کاهش نرخ بیکاری مؤثر است و درحال حاضر نرخ بیکاری در استان گیلان نیز کاهش یافته و ۹٫۶ درصد رسیده است.

زارع با بیان اینکه متقاضیان جویای کار در گیلان زیاد است افزود: بیشتر این متقاضیان، افراد فارغ‌التحصیل هستند بنابراین مجموع تلاش‌ها برای افزایش فرصت‌های شغلی در جامعه و فراهم‌ کردن زمینه‌های تسهیل امور برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان از استان‌های پیشرو در بخش سرمایه‌گذاری است گفت: اگر بخش خصوصی در پیچ و خم‌های استعلامات و ضوابط ادارات گیر کند با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شویم از این رو دولت برای تسهیل امور، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی به مشارکت و همراهی بخش خصوصی نیاز دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکلات مربوط به پروژه‌های قابل واگذاری استان باید توسط دستگاه‌های اجرایی برطرف شود افزود: برخی از این پروژه‌ها با محدودیت‌هایی همراه هستند که لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات پروژه‌ها با هم هماهنگ باشند تا مشکلات واگذاری و سرمایه‌گذاری پروژه‌ها برطرف شود.

زارع با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ طرح و پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان گیلان وجود دارد که در صورت تکمیل برای ۳ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به منطقه گردشگری عسگرآباد اظهار داشت: یکی از بهترین مناطقی که دارای قابلیت سرمایه‌گذاری و گردشگری است منطقه گردشگری و ساحلی عسگرآباد است.

شهرود امیرانتخابی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش متقاضی در منطقه گردشگری و ساحلی عسگرآباد پیشنهاد می‌کنم که قسمتی از این منطقه که دارای بیشترین قابلیت و کاربری گردشگری و سرمایه‌گذاری است را در اولویت واگذاری به سرمایه‌گذار قرار دهیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فرماندار لنگرود در مراسم تکریم و معارفه ریاست اداره بهزیستی شهرستان: اخلاق مداری، قانون مداری، توانمندی، کارآمدی، تامین منابع، نظارت و همچنین رعایت نظم و انظباط لازمه توفیق در پاسخگویی به مطالبات مردم است

فرماندار لنگرود در مراسم تکریم و معارفه ریاست اداره بهزیستی شهرستان: اخلاق مداری، قانون مداری، …