چاپ مطلب چاپ مطلب

نشست خبری پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برگزار شد

همای گیلان: رضا کحالی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری پنجمین جشنواره تئاتر شهروند در این شهر اظهار کرد: لاهیجان نخستین شهرستانی است که اقدام به برگزاری تئاتر خیابانی کرد.

وی افزود: این اقدام به قدری پرقدرت و خوب انجام شده است که امسال پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند به میزبانی شهرستان لاهیجان برگزار می‌شود.

شهردار لاهیجان با قدردانی از تلاش نماینده مجلس در برگزاری جشنواره تصریح کرد: از تلاش‌های مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و لاهیجان نیز که تاثیر مهمی در برگزاری این جشنواره داشته‌اند قدردانی می‌‌شود.

وی با بیان اینکه ما با صرف مقدار کمی از بودجه شهرداری در پرتو ساخت فرهنگی غنی گام برداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: این امر حتی به جذب گردشگر و میهمانانی از شهرهای هم‌جوار و استان‌های دیگر به شهرستان لاهیجان تاثیرگذار است.

کحالی هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره را داد و یادآور شد: همکاری مردم و شهروندان لاهیجان با هیئت برگزارکننده جشنواره تئاتر خیابانی موجب پررنگ‌تر شدن این جشنواره می‌شود.

پنجمین جشنواره تئا‌تر خیابانی شهروند لاهیجان با دبیری رضا کحالی و همکاری و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی این شهر، استانداری گیلان، مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ۳ تا ۶ شهریور ماه امسال، هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و هفته دولت در ۱۰ نقطه شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

* ندیمی: برای فرهنگ و فرهنگسازی باید هزینه کرد

ابوذر ندیمی نیز در نشست خبری جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان، انجام کار فرهنگی را مورد تاکید شوراهای اسلامی قرار داد.

وی وظایف اصلی شوراهای شهر را انجام کار فرهنگی دانست و افزود: امروزه شوراهای اسلامی شهر از انجام این فعالیت غافل شده‌اند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل فعالیت فرهنگی را موجب جذب مهاجر و گردشگر از شهرهای مختلف کشور دانست و گفت: این امر موجب رونق منابع مالی و اقتصادی برای یک شهر می‌شود.وی اعتقاد نداشتن به فرهنگ را بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهید کاری به دل مردم بنشیند کار سمعی ـ ‌بصری کنید.

ندیمی با انتقاد به مخالفان جشنواره‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: بنده برای دفاع از کسانی که کار کرده‌اند و مخالفت با کسانی که نادانسته مخالفت می‌کنند، مبارزه می‌کنم تا آنها عادلانه نقد و مخالفت خود را ابراز کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای فرهنگ و فرهنگسازی باید هزینه کرد، متذکر شد: این هزینه بسیار ناچیز است و در مقابل دیگر هزینه‌های عمرانی شهر دیده نمی‌شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مقابل، این هزینه سودهایی مانند شناساندن لاهیجان به تمام مردم کشور، جذب توریست بیشتر برای شهرستان، معرفی فرهنگ مردم لاهیجان به تمام نقاط کشور و صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای جذب گردشگر و… را به دنبال دارد./ فارس

گفتنی است در حاشیه این مراسم از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به آدرس (www.shahrvand-lahijan.ir) و همچنین پوستر این جشنواره رونمایی به عمل آمد.

/زبان گویا

 

 

کلید واژه

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …