چاپ مطلب چاپ مطلب

نشست شهردار و شورای شهر املش با مردم؛  شهردار املش: شهرداری املش ۱۲ میلیارد تومان بدهکار بوده است که تاکنون ۲ میلیارد تومان آن پرداخت شد/رئیس شورای شهر املش :تنها در آمد ما از شورای شهر حق جلسه است و درآمد دیگری نداریم

جلسه پرسش و پاسخ مردم با شهردار و شورای شهر املش برگزار شد.

اختصاصی همای گیلان؛ هوشنگ نظریان رئیس شورای شهر املش در ابتدای جلسه گفت: این جلسه شامل دو بخش می باشد قسمتی مربوط به ملاقات مردم و بخشی هم پرسش و پاسخ و بررسی مسائل و مشکلات شهری همچون عمران و آبادانی .
رئیس شورای شهر املش افزود: هدف ما این است که ما هر ماه جلسه ای با شهروندان تعریف نماییم تا مردم ضمن اطلاع از خدمات انجام گرفته٬ نسبت به مشکلات و مسائل موجود با ما همراه باشند تا بتوانیم از راهنمایی شهروندان استفاده نماییم.

مشکلات شهری زیادی وجود دارد و ما برحسب توان و اعتبارات موجود نسبت به حل آنهاتلاش می کنیم
وی اذعان داشت:یک سال از عمرشورای این دوره گذشت از همه شهروندان به خاطر اعتمادی که به ماکرده اند تشکر می کنم . مشکلات شهری زیادی وجود دارد و ما برحسب توان و اعتبارات موجود نسبت به حل انها تلاش می کنیم .لذا ما باید از تمام توان و پتانسیل های موجود در شهرستان استفاده نماییم.
رئیس شورای شهر املش ادامه داد :همه شما مطلع هستید که وظیفه شورا اجرایی نیست این شهردار است که کارهای اجرایی رادنبال می کند .
نظریان تصریح کرد: اولین بحث ما در این دوره انضباط مالی و اداری در داخل شهرداری بود که الحمدالله برقرار شد از همین جا از همه شهرداران گذشته تقدیر و تشکر می‌کنیم هرآنچه که زحمت کشیدند.
وی افزود: یکی از اقدامات مهم ما در این دوره این بود که بتوانیم عدالت را برقرار کنیم تا حق کسی ضایع نشود .

تنها در آمد ما از شورای شهر حق جلسه است و درآمد دیگری نداریم

رئیس شورای شهراملش بیان داشت : روزهای دوشنبه هر هفته جلسات شورا برگزار می شود و بقیه روزها هر روز در اتاق شورا به روی مردم باز است و تنها در آمد ما از شورای شهر حق جلسه است و درآمد دیگری نداریم . هیچ کدام از ما دنبال مسائل مالی نیستیم و شهردار دارای واحد مالی و واحد درآمد است و ما هیچ دخالتی در آن نداریم.

در ادامه شهردا املش بعد از استماع سوالات شهروندان گفت :بنده برحسب وظایف،اختیارات،اعتبارات و امکانات مکلفم تا نیازهای شهروندان را تامین کنم

شهردار املش افزود: در شهرداری املش هزینه پرسنل، جاری و ماشین آلات در هر ماه ۳۴۱ میلیون تومان است

شهرداری املش ۱۲ میلیارد تومان بدهکار بوده است که تاکنون ۲ میلیارد تومان آن پرداخت شد
وی در ادامه اظهارداشت: از زمان حضور بنده در این شهرداری ۱۲ ماه می گذرد و این شهرداری را با بدهی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تحویل گرفته بودیم که ۵ میلیارد تومان بدهی جاری شامل حقوق ومزایای پرسنل بود و بالغ بر ۵ میلیارد تومان نیز بدهی عمرانی داشت و توانسته ایم تا کنون مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد تومان از بدهی های جاری و عمرانی را پرداخت کنیم
ناصر رنجبر نیاول در ادامه عنوان کرد: حداقل هر پرسنل ۲۰ میلیون تومان از شهرداری طلبکار بوده که در طی این مدت حقوق پرسنل را پرداخت کرده ایم و هر ماه به هر نفر ۵۰۰ هزار تومان مزایا پرداخت می کنیم .
وی در خصوص درآمد و هزینه کرد شهرداری املش بیان کرد: در سال گذشته درآمد شهرداری ۶ میلیارد تومان بوداما ۹ میلیارد تومان نیز هزینه کرد .

درآمد شهرداری از ابتدای سال تاکنون ۵ میلیارد تومان بوده است
وی تصریح کرد:از ابتدای سال تاکنون توانسته ایم ۵ میلیارد تومان درآمد کسب کنیم که ۶۰ درصد آن جاری و ۴۰ درصد آن عمرانی بوده است
شهردار املش در خصوص کمربندی اذعان داشت : احداث کمربندی که از آرزوهای دیرینه مردم بوده است اعتبار فاز اول آن بالغ بر ۳ میلیارد تومان بود و انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه انجام شد و شروع بکار کرده است و اعتبار آن از سازمان برنامه بودجه هنوز محقق نگریده است اما با رایزنی های انجام شده پیمانکار را راضی کرده ایم تا کار را شروع نماید
وی در ادامه افزود: جهت تجدید کارگاه باید ۶۰۰میلیون تومان پرداخت می کردیم که ۱۵۰ میلیون تومان اوراق به آنها داده ایم و مابقی آن در صورت تامین اعتبار شهرداری پرداخت گردد.
مهندس رنجبر در خصوص آسفالت ورودی شهر گفت: جهت آسفالت ورودی شهر ۶ شرکت در مناقصه شرکت کرده بودند که یک شرکت برنده مناقصه شد و آسفالتی که انجام داده بود دقیقا ۱۶۰۰۰ متر بود که بخشی از آن به طول ۱۱۰۰ متر از نظر کارشناس بایستی کنده می شد که کنده شد و دوباره آسفالت گردید اما بعد از ۲۴ ساعت دوباره آسفالت کنده شد که از نظر کارشناسان شهرستان و نتیجه جواب آزمایشگاه دخیل بودن عوامل انسانی مدنظراست که این مسئله در دست بررسی قرار دارد.
وی در ادامه افزود: پیمانکار باقی مانده کار را هنوز تحویل نداده و درصدد مرمت و بازسازی نقاط آسیب دیده است که پس از مرمت صورت وضعیت موقت ارائه خواهد شد.
شهردار املش در مورد ساماندهی پارک میرزا کوچک خان و پارک گلستان گفت: پارک میرزا کوچک خان راکه تخریب شده بود ٬ توانستیم بر اساس طرح میراث فرهنگی که تهیه شد بود بازسازی کنیم و به موضوع تاریخی آن بپردازیم و همچنین پیاده روسازی، سرویس بهداشتی و وسایل بازی آن را نیز آماده کرده ایم و در خصوص پارک گلستان نیز به وسایل بازی و زمین والیبال مجهز گردیده است و کلیه ًامکانات اولیه آن فراهم شده اند.

نگهداری نیروهای شرکتی در حوزه ی ستادی از حوزه اختیارات ما خارج می باشد
وی در خصوص اخراج نیروهای شرکتی در حوزه شهرداری اظهار کرد: شهرداری بر اساس وظایف قانونی خود برای بروزرسانی خدمات شهری خود هرساله اقد ام به گرفتن پیمانکار می کند که پیمانکار نیز موظف است برای انجام امورات شهرداری از نیروهای انسانی استفاده کند و شهرداری بنا به نیازی که در حوزه شهری وجود دارد افرادی را به پیمانکار معرفی میکند اما در حوزه ستادی برابر مقرارات قانونی استانداری و وزارت کشور هیچ شهرداری حق جذب نیرو در حوزه ستادی شهرداری ندارد ، با توجه به اینکه شهردار قبل بدون اخذ مجوزو بصورت غیرقانونی این افراد را وارد شهرداری کرده بود بر اساس نامه هایی که از حوزه تخلفات اداری استانداری به شهرداری ابلاغ شده بود که در صورت بستن قرارداد با این نیروها هم از نظر مالی و حراست واداری و شهردار به حوزه تخلفات معرفی خواهند شد و نام افراد نیز ذکر شده بود که ۹ نفر بودند واز حوزه اختیارات ما خارج بود

شهردار املش در خصوص دفن زباله گفت : دفن زباله بصورت روزانه انجام می گیرد و ۲ میلیون تومان هزینه برمیدارد و زباله قبلا در شهر املش دپو میشد اما از زمان مدیریت ما خارج از حوزه شهرستان دپو می شوند

وی در پایان گفت : تلاش ما بر این بوده است که آرامش را به این شهرداری برگردانیم و بهترین خدمات شهری را برای شهروندان عزیز ارائه کنیم.

مردم پیگیر مطالبات شهری از مسئولین مربوطه باشند
آنگاه سخنگوی شورای شهراملش گفت: در زمینه ساماندهی زباله کمیته پسماند شهرستان هنوز اقدام قابل قبولی انجام نداده و این موضوع هزینه سنگینی روی دست شهرداری گذاشته است.
علی امیری افزود:مسئولین ذیربط در زمینه واگذاری طرح های درآمدزایی که توسط شهردار ارائه شده همکاری و کمک کنند تا بتوانیم جوابگوی خواسته های مردم باشیم.

درپایان باقر اکبری نائب رئیس شورای شهر گفت: انتظار ما این است که برخی که همواره در فضای مجازی منتقدهستند در این جلسه حضورداشته باشند تا با نظریه کارشناسی خودکمک حال ما باشند.
وی اظهارداشت: اختلاف در شورا که به آن اشاره شد امریست اجتناب ناپذیر .مسلما هرفرد دارای تفکر خاصی است وبراساس تفکرات خود نظر ارائه می دهد که این تعددآرا ستنه اختلاف .اما همه ما در خدمات رسانی به مردم همدل وهم جهت هستیم .

همه ما مادامی که شهردار به فکر خدمات رسانی به مردم است ازاو حمایت خواهیم کرد

نائب رئیس شورای شهراملش تصریح کرد :همه ما مادامی که شهردار به فکر خدمات رسانی به مردم است ازاو حمایت خواهیم کرد.
وی افزود :رنحبربه دلیل داشتن تجربه کافی انتخاب شد وعلی امیری که امروز ازایشان حمایت می کندخود مخالف انتخاب وی بودم هم اگردیدیم خدمات ایشان رضایت مردم رابه همراه داردازایشان کمافی سابق حمایت خواهیم کرد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …