چاپ مطلب چاپ مطلب

نشست فصلی شبکه های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی در تالار گفتمان عمارت شهرداری رشت برگزار شد

نشست تخصصی فصلی شبکه های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی عصر شنبه در تالار گفتمان ساختمان شهرداری رشت برگزار شد.

اختصاصی همای گیلان:در این نشست که با حضور دبیران و روسای شورای هماهنگی و اعضایی از چند موسسه مردم نهاد استانی تشکیل یافته بود به بررسی چالشهای موجود در محیط زیست و منابع طبیعی استان پرداخته شد.
رامین شیرعلی پور _ دبیر شورای هماهنگی شبکه محیط زیست استانی آغاز فعالیت شبکه مردم نهاد و هدفمند محیط زیستی را از تیرماه ۹۶ اعلام کرد و گفت:هدف از شکل گیری این شبکه, هماهنگی و تعامل موسسات مردم نهاد محیط زیستی و نظم بخشیدن و همفکری آنان برای حصول به نتایج مفیدتر است.
شیرعلی پور ضمن تاکید بر نقش مهم رسانه ها در آگاه سازی اقشار جامعه به مقوله مهم محیط زیست و منابع طبیعی مخم ترین چالشهای موجود در عرصه محیط زیست استان را عدم مدیریت پسماند و پس آبهای شهری نامید.

وی در ادامه اظهار کرد: این شبکه ی هدفمند تاکنون توانسته در هفت شهر گیلان کلاسهای آموزش محیط زیست دانش آموزی برگزار کند.
شیر علی پور معضل رودخانه های استان, بویژه رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت را چالش مهم دیگر موجود در استان دانست و آسیب دیدگی تالابها را نیز از چالشهای جدی دیگر استان معرفی نمود.

وی گفت:خطر سیلاب اولین و بدیهی ترین نتیجه آسیب دیدگی تالابهاست.

وی ادامه داد: در این شبکه محیط زیستی در حال حاضر۲۲ سازمان مردم نهاد بعلاوه سازمان محیط زیست و سازمان منابع طبیعی استان مشغول به فعالیت هستند و یافتن راهکارهایی در چالشهای نام برده شده به اضافه مشکلاتی مانند قاچاق چوب و برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودها مرکز توجه آنان است.

در ادامه جلسه ماهان مه رو – مدیر روابط عمومی شبکه – لزوم محافظت از جنگلها و کم عمق شدن و آلودگی تالاب انزلی را مورد توجه قرار داد و ایجاد تصفیه خانه برای شیرابه های جنگل سراوان را در این خصوص اقدامی عاجل و بسیار ضروری دانست.
پیمان بازدیدی – موسس یکی از بنام ترین سازمانهای مردم نهاد استانی و نماینده سازمانهای مردم نهاد در هیات نظارت استانداری- به بحث پهنه دو هکتاری گیاه سنبل آبی در تالاب عینک رشت اشاره نمود و گفت:زمانی که ما به همت جوانان این شهر, بدون امکانات و با دست خالی یازده هکتار سنبل آبی را جمع آوری میکردیم،برخی مسئولین در مراحل پایانی برای عکس گرفتن تشریف آوردند
و اکنون سوال من از کمیسیون محترم بهداشت و محیط زیست شورای شهرمان این است که برای دو هکتار سنبل آبی باقیمانده در تالاب که ما موسسه های مردم نهاد, ورود نکردیم تا کنون چه گامهای اجرایی برداشته اند؟!!

خبرنگار: نسرین عشقی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …