چاپ مطلب چاپ مطلب

نشست مدیران اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری و شستا برای بررسی خروج از زیاندهی و افزایش سرمایه شرکت چوکا

همای خبر نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی با ۵۳درصد و صندوق بازنشستگی کشوری با ۴۷درصد دو سهامدار شرکت چوکا هستند که عصر روز یکشنبه ۲۰آذرماه ۱۴۰۱ تشکیل جلسه دادند تا ضمن بررسی طرح افزایش سرمایه این شرکت، درباره روش های خروج از زیاندهی این شرکت بزرگ و قدیمی تصمیم گیری کنند.

🛑 این دیدار که باحضور محمدیاری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نعمت الله ترکی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با این وجود شرکت های قدیمی و با ظرفیت بالای اقتصادی که امکان احیا و دستیابی به سود داشته باشند، مورد توجه ما خواهند بود.

✔️ ترکی گفت: هرگونه سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی باید با بازگشت سرمایه و افزایش سود و درآمد همراه باشد و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا سرمایه بازنشستگان را در حوزه‌های سودآور و قابل اتکا به ویژه با رویکرد سهامداری به جای بنگاهداری سرمایه گذاری کنیم.

⬛️ ترکی تصریح کرد: هلدینگ‌ها و شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری باید در جهت حفظ منافع بازنشستگان و افزایش سرمایه این عزیزان حرکت کنند به نحوی که در یک برنامه مشخص، سهم حوزه اقتصادی صندوق در تامین حقوق و معیشت بازنشستگان به کاهش نیمی از سهم فعلی دولت منجر شود.

ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا نیز در این نشست، گفت: با توجه به اینکه اخیراً تثبیت در روند تولید چوکا هم اتفاق افتاده است به طور قطع اعلام خروج از زیاندهی چوکا برای تمامی فعالان صنعت به خصوص سهامداران این شرکت یعنی شستا و صندوق بازنشستگی کشوری خبری مسرت بخش و مهم است، اما شرط آن در گام نخست خروج از زیاندهی، در مرحله دوم اجرای طرح های توسعه و سپس اشتغال‌زایی است.

🔻 باقر کاظمی مدیرعامل مجتمع چوب و کاغذ ایران هم در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت فعلی چوکای تالش، گفت: طرح افزایش سرمایه چوکا با مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی آماده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح افزایش سرمایه و خروج از زیان شرکت چوکا، در گام نخست این مجتمع تولیدی احیا شده و در گام های بعدی بتواند به سوددهی و تولید مناسب و درنهایت به اشتغال‌زایی بیشتر برای مردم منطقه دست یابد.

در این نشست، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل شستا بر لزوم حمایت کارشناسی و برنامه ریزی شده جهت احیای چوکای تالش تاکید کردند.

باکانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جلسه کارگروه ساماندهی سگ ها ی بلاصاحب با حضور دادستان محترم جناب آقای دکتر کرمی و کلیه شهرداران شهرستان لنگرود در سالن کنفرانس شهرداری لنگرود برگزار گردید

جلسه کارگروه ساماندهی سگ ها ی بلاصاحب با حضور دادستان محترم جناب آقای دکتر کرمی …