چاپ مطلب چاپ مطلب

نشست مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان رضوانشهر

نشست روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان و اصحاب رسانه و جرائد ظهر روز سه شنبه بیست وهشتم خردادماه سال جاری در محل فرمانداری رضوانشهر برگزار شد.
همای گیلان، مسئول روابط عمومی فرمانداری رضوانشهر در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از روابط عمومی دستگاه های اجرایی و رسانه های شهرستان در پیگیری و پوشش اخبار با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی گفت: روابط عمومی مسئول برقراری ، اداره کردن وظایف، شناسایی، حفظ و نگهداری روابط مطلوب و حسنه و یک سری ارتباط دو طرفه بین سازمان ، عامه مردم و جامعه است، جامعه‌ای که توفیق و ناکامی یک سازمان به آن وابسته است.
ارشاد ره انجام اظهار نمود: روابط عمومی به عنوان سخنگویی سازمان باید بتواند ایجاد تفاهم داشته و سوء تفاهم ها رفع نماید و همچنین بیان و تبلیغ کارها و اقدامات مفید انجام گرفته در سازمان را به سمع و نظر عموم جامعه برساند.
وی افزود: امروزه روابط عمومی و رسانه به عنوان ۲ حوزه مهم در نظام ارتباطی کشورها از جایگاه ویژه ای برخوردارند و پویایی هر یک به هم افزایی و همکاری های مشترک با یکدیگر بستگی دارد، خدا را شاکریم که آن تعامل و همکاری در شهرستان هست که باید این بیشتر بشود.
ره انجام ادامه داد: روابط عمومی ترکیب علم و هنر و از مهمترین ارکان موفقیت هر سازمان است و رسانه ابزاری برای انتقال پیام و بستری مناسب برای برقراری ارتباط محسوب می شود که باید از این ظرفیت در جهت رشد و توسعه شهرستان استفاده نمائیم.
مسئول روابط عمومی فرمانداری رضوانشهر گفت: ارتباط متقابل و مستمر روابط عمومی و رسانه، علاوه بر ارتقای عملکرد هر یک از این حوزه ها، پیوند مردم، مسئولان و بهبود مسیر تحقق جریان آزاد اطلاعات را به دنبال دارد.
ارشاد ره انجام ضمن تشکر از همه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در ارائه خدمات ، پیگیری پروژه ها و طرح ها تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به فعال نمودن روابط عمومی اداره مربوطه خود اقدام و روابط عمومی ها نیز با هماهنگی مدیر دستگاه عملکرد و خدمات ارائه شده دولت تدبیر و امید و نظام را با تعامل و همکاری از طریق رسانه ها و جرائد به مردم شریف منطقه گزارش نمایند.
وی بیان داشت: رسانه‎ها، نقش نورافکن را در جامعه بازی می نمایند، حکم تیغ دو لبه‎ای را دارند که نوع کاربرد آن بر افکار عمومی بسیار مؤثر است. هم می توانند مخرب جامعه و هم می توانند نقش اساسی در توسعۀ همه جانبۀ در راستای چشم انداز توسعه داشته باشند.
ره انجام اضافه کرد: رسانه‎ها، بسترساز توسعۀ کشورند نقش رسانه ها در توسعه ملی و منطقه‎ای بسیار مهم است ، در وضعیت کنونی، با توجه به هجمه های دشمن از طریق شبکه های رسانه ای معاند خارجی به کشور عزیزمان در همه زمینه ها از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ،اجتماعی ، علمی و… دارند که نقش رسان ها برای مقابله با این تهاجمات و تهدیدات بسیار مهم و موثر است.
ایشان افزود: امروزه فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی به فرصتی بزرگ برای کم کردن فاصله‌های زمانی و مکانی در ارتباطات و به اشتراک‌گذاری نظرات تبدیل شده است، از این فرصت باید برای دریافت نظرات مردم و نخبگان به بهترین نحو استفاده کرد.
وی همچنین گفت: آسیب‌های فضای مجازی که در جای خود باید به طور جدی دنبال و رفع شود نباید ما را دچار خطای محاسباتی کند و موجب شود که خود را از فرصت کم‌نظیر ارتباط با مردم در این بستر محروم نمائیم.
ره انجام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغیه استاندار گیلان در خصوص ساماندهی نصب پرده نوشته ها و دستور فرماندار رضوانشهر در این راستا گفت: هر نوع پرده نوشته، استند، بنر، تابلوی تبلیغاتی، تابلوهای دیجیتالی، تلویزیون های شهری و تبلیغات ترسیمی و پره نوشته، مبنی بر تبریک انتصاب، ارتقاء اداری، واگذاری مسئولیت های شغلی اعم از عضویت و انتخاب در کار گروه ها، کمیته ها، شوراها و مجامع و امثالهم برای کلیه افراد در همه دستگاه ها، نهادها و مراجع و همچنین پرده نوشته ها حاوی تقدیر و تشکر از مسئولین شهرستانی و محلی بابت پیگیری انجام وظایف آنان در جهت اجرای طرح ها و پروژه ها ممنوع است.
ایشان تاکید کرد: دستگاه هایی که مجوز نصب این موارد در درون محدوده شهرها (شهرداری ها) روستاها (دهیاری ها) و جاده ها (اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای) بر عهده آنها می باشد، مکلفند از نصب این موارد جلوگیری نمایند، به محض مشاهده بایستی نسبت به جمع آوری موارد نصب شده اقدام نمایند و تعلل و تأخیر در این خصوص، تخلف اداری محسوب می گردد.
ره انجام گفت: عزیزان می توانند به جای نصب بنرهای تبریک و انتصاب و تقدیر و تشکر برای افراد و بستگان خود، از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در این راستا استفاده نمایند و این هزینه ها را به امور خیریه و کسانی که واقعاً نیازمند هستند اهداء نمایند، تا مورد رضایت حق تعالی قرار گیرد.

وی به تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری در مناسبت های مهم ملی مذهبی تاکید کرد، و افزود: روابط عمومی ها براساس صورتجلسات شهرستانی نسبت به اجرای مصوبات در موئد مقرر اقدام نمایند.

ره انجام هپچنین به توسعه و ترویج فرهنگ نماز اشاره داشته و افزود: با توجه به دستورالعمل ۱۷ گانه وزارت کشور در این راستا، همه ادارات شهرستانی فضایی را برای نمازخانه و اقامه نماز اول وقت ایجاد نمایند و روابط عمومی دستگاه ها به صورت شش ماهه اقدامات صورت گرفته را در اختیار این فرمانداری قرار دهند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …