چاپ مطلب چاپ مطلب

نشست مشترک مسوولین سما و فرماندار با دهیاران شهرستان لاهیجان در خصوص معرفی اهداف سما

همای گیلان:معاونت دانشگاه در امور سما لاهیجان به منظور شناساندن بیشتر اهداف سما و اطلاع رسانی در خصوص رشته های مهارت محور برای آینده شغلی جوانان و جویندگان کار و حرفه به منظور پرهیز دادن آنان از مهاجرت به شهرهای بزرگ و حاشیه نشینی در جلسه دهیاران شهرستان لاهیجان شرکت نمود.

4

در این جلسه که مسوولین سما، فرماندار، بخشدار مرکزی و روسای ادارات و شرکت های خدماتی شهرستان لاهیجان نیز حضور داشتند، جواد نجار تمیزکار معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان در سخنانی ضمن تشکر از فرصتی که فرمانداری شهرستان لاهیجان برای حضور مدیران سما در این نشست صمیمانه ایجاد نموده و با بیان اینکه برای پیشرفت و همچنین حل مشکل اشتغال جوانان باید همه با یکدیگر همکاری داشته باشیم، افزود: سما لاهیجان و سیاهکل با دارا بودن رشته های مهارت محور می تواند گام بسیار مهمی در جهت رفع معضل بیکاری که گریبانگیر جامعه شده بردارد و با تربیت جوانان ماهر و تکنسین آشنا به کار و حرفه کمک بسیار بزرگی به دولت نموده و در این جهت پشتیبانی قوی محسوب گردد.

تمیزکار یکی از اهداف دعوت از دهیاران در این نشست را ابلاغ این پیام مهم به روستاهای حوزه مدیریت شان عنوان نمود و افزود: دهیاران به عنوان پل ارتباطی دولت و مردم  و همچنین سفیران انتقال کمبودها و مشکلات آنان به دولت و برعکس پیام آوران کارها و عملکرد مثبت دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات مردم هستند و مسوولین باید بتوانند از این پتانسیل قوی حرف ها و برنامه های شان را برای مردم تشریح کنند، چرا که دهیاران به نوعی برآمده از رای و نظر مردم هستند و نزد آنان از مقبولیت بالایی برخوردارند. رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان در ادامه سخنانش ضمن تأکید بر فرهنگ سازی در جهت تغییر نگرش مردم به موضوع اشتغال و سوق دادن به رشته های مهارت محور افزود دانشگاه سما نیز در این راستا در جهت ایجاد آموزش و تربیت نیروی کار با تمام امکانات تلاش خواهد نمود تا ان شاء ا… بتوانیم با حل معضل بیکاری ، ریشه بسیاری از ناهنجاری ها از قبیل، فقر، اعتیاد، مهاجرت به شهرهای بزرگ و بالا رفتن سن ازدواج و … را بخشکانیم. تمیزکار در بخش دیگری از سخنانش مشارکت سما با سازمان فنی و حرفه ای را مورد اشاره قرار داد و افزود طی قراردادی که با سازمان فنی و حرفه ای منعقد کرده ایم  تصمیم براین داریم تا علاوه بر مدرک سما به دانشجویان مدارک فنی و حرفه ای را نیز اعطا نماییم تا با فراغ بال بیشتری بتوانند جذب بازار کار شوند. برنامه ریزی متناسب و ویژه برای داوطلبان شاغل در ادارات دولتی که برای خودشان دارای مشکلاتی هستند و بعضا از ادامه تحصیل محروم می شوند نیز از محورهای سخنان تمیز کار بود. به گفته وی با تمهیدات اندیشیده شده در سما  داوطلبان شاغل نیز می توانند با فراغ بال بیشتر در این مرکز آموزشی فرهنگی ثبت نام نموده و ادامه تحصیل دهند. رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما در بخش پایانی سخنانش بار دیگر ضمن تشکر از حضور ارزشمند فرماندار، بخشدار مرکزی و مسوولین ادارات اظهار امیدواری نمود تا مسوولین نیز ضمن حمایت از برنامه های سما در جهت پیشرفت جامعه گام بردارند و مبلغان خوبی جهت تغییر نگاه مردم و خصوصا جوانان به مقوله کارآفرینی و اشتغال بوده تا با همکاری و همدلی بتوانیم در جهت ارتقای جامعه موثر باشیم.

کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان نیز در این جلسه ضمن تشکر از مسوولین سما برای برگزاری چنین نشست صمیمانه ای، آن را ابتکاری جالب دانست و افزود این کاری بسیار ارزشمند است و با این نشست و صحبت هایی که در آن در خصوص مهارت محوری و اشتغال شد، در حقیقت مسوولیت ما را در این زمینه مضاعف نمود که امیدوارم بتوانیم در جهت تحقق اهداف ترویج علم و دانش توأم با حرفه و تخصص و کار که سما آن را دنبال می کند تلاش کنیم. کسرایی در بخش دیگری از سخنانش درباره ارزش علم و دانش نیز مطالبی را بیان نمود و تعلیم و تعلم را بالاترین هدیه ای دانست که باید برای اشاعه آن تلاش گسترده صورت گیرد.

21 1 3
5

About سردبیر ارشد

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …