چاپ مطلب چاپ مطلب

نشست هیأت مدیره انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان با رئیس شورای اسلامی شهر و معاون شهردارلاهیجان

 با هماهنگی انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان, جلسه ای با حضور هیأت مدیره این انجمن و ریاست شورای اسلامی شهر و قائم مقام شهردارلاهیجان در روز پنجشنبه مورخ ۹۸/۰۲/۰۵ در محل شورای شهر لاهیجان برگزارگردید.

همای گیلان، در این گفتگو پیرامون مباحثی چون مرمت کارخانه قدیمی ابریشم, احیای باغ گیاه شناسی لاهیجان, تهیه ونصب نماد نصف النهار ۵۰ درجه شرقی لاهیجان و همچنین نظارت بیشتر در ساخت وساز در حریم شیطانکوه, استخر و آرامگاه کاشف السلطنه و… انجام شد و مجموعه مدیریت شهری آمادگی خود را در زمینه ی اجرای طرحها و پیشنهادات درحوزه حفظ واحیا میراث فرهنگی و ساخت المانهای متناسب با هویت و منظرشهری اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومی این انجمن: هسته اولیه انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان در سال ۱۳۹۶ به همت جمعی از فرهیختگان علمی شکل گرفت و در بهار سال ۹۷ مجوز رسمی خود را از سوی استانداری گیلان دریافت و رسما شروع به کار نمود.

 عباسی روابط عمومی این انجمن افزود: ثبت اثر و برنامه ریزی جهت احیاء کارخانه قدیمی ابریشم لاهیجان(فلاطوری) و تبدیل آن به مرکز فرهنگی-گردشگری از مهمترین اقدامات این انجمن به شمار می رود.

درپایان این انجمن از کلیه گیلانیان در شهرستانهای مختلف جهت همکاری در خصوص معرفی و ثبت آثار طبیعی, فرهنگی, گردشگری و تاریخی دعوت به عمل می آورد.

روابط عمومی انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده   🔹محمد درویش، پژوهشگر …