چاپ مطلب چاپ مطلب

نشست هیئت کشتی شهرستان رشت با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان گیلان


جمعی از کشتی گیران و اعضای هیئت کشتی شهرستان رشت با همراهی ریاست هیئت کشتی استان گیلان به دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحتی نماینده محترم ولی‌فقیه در استان گیلان رفتند.

همای گیلان، در این نشست صمیمی نماینده محترم ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه امام فرموده‌اند ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارد، اذعان داشت: بنده اما ورزشکار هستم و به‌طور حرفه‌ای شنا و کوهنوردی می‌کنم و پیش از طلبگی کشتی گیله‌مردی می‌گرفتم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه این نهمین نشست با جامعه ورزشی است، گفت: چیز خوبی که در کشتی است احترام به پیشکسوت است که باید حفظ شود. این تمام چیزی است که برای ما می‌ماند. متأسفانه ورزش ما در دست سیاست‌بازان است و رانت باعث شده که با وجود جوانان خود در عرصه ورزش نتوانیم چندان خوب عمل کنیم، اما باید در کنار هم باشیم.

حجت‌الاسلام فلاحتی افزود: کشتی گیله‌مردی سنت ماست که باید حفظ شود. بی‌توجهی به کشتی متأسفانه در مردم ما وجود دارد، این در حالی است که در ورزش پهلوانی کشتی الفاظ رکیک، خالکوبی، حاشیه و… وجود ندارد.

در ادامه نیز نقی هدایتی رئیس هیئت کشتی استان گیلان با بیان اینکه در کشتی استان ۵۲ هیئت شهرستانی و بخش فعال داریم، گفت: از شرق تا غرب استان گیلان کشتی فعال‌شده است اما متأسفانه ۷ ماه است که بودجه‌ای به کشتی پرداخت‌نشده.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی مسئولین استان به موضوع فوتبال بیش‌ازاندازه می‌پردازند، اما کشتی یا ورزش‌های دیگر را نمی‌بینند. برای مثال در جام جهانی تیم ملی ایران یازده‌نفره دفاع کرد و آن‌همه سروصدا به پا کردند اما در یک ماه ۴ بار کشتی ایران در آزاد و فرنگی قهرمان شد و حتی یک‌بار هم مسابقاتش در تلویزیون پخش نشد. حتی وزیر ورزش نیز برای استقبال از قهرمانان به فرودگاه نرفت!

هدایتی در پایان با بیان اینکه گیلان تنها استانی است که دارای خانه کشتی نیست، تأکید کرد: شورای شهر رشت و شهرداری به علیرضا جهانبخش که در لیگ انگلستان قراردادی ۲۰ میلیون یورویی را منعقد کرده است خانه در مسکن مهر می‌دهد اما ورزشکاران ما در کمال بی‌توجهی به سر می‌برند.

در ادامه نیز حسن خوشکردار رئیس هیئت کشتی شهرستان رشت با بیان اینکه در شهر رشت قهرمانانی چون هاشم بیابانی را داریم، گفت: هاشم بیابانی که قهرمان مسابقات ناشنوایان شده است، برای گذران امورات زندگی خود گچ کاری می‌کند اما مسئولین متأسفانه هیچ توجهی به قهرمانانی چون او ندارند.

وی ادامه داد: متأسفانه بزرگترین مشکل کشتی گیلان و شهرستان رشت نداشتن خانه کشتی است تا بتوان در آن اردو نیز بر پا کرد. حداقل کاری که در این خصوص می‌تواند صورت بگیرد آن است که زمینی در اختیار قرار داده شود تا با کمک خیرین خانه کشتی را بنا کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …