چاپ مطلب چاپ مطلب

نطق جنجالی رضویان، عضو شورای شهر رشت پیرامون سفر رئیس جمهور به گیلان: نخبه‌های ابزاری برای بزرگان کشور تصمیم‌سازی نکنند! / به واقعیات بپردازید

نطق جنجالی رضویان، عضو شورای شهر رشت پیرامون سفر رئیس جمهور به گیلان:

🔺 نخبه‌های ابزاری برای بزرگان کشور تصمیم‌سازی نکنند! / به واقعیات بپردازید. آزادسازی سواحل دولتی معضل اصلی گیلان نیست.

🔹اگر کسی میخواهد به گیلان و رشت کمک کند پول بیاورد تا زباله‌سوز رشت را به نتیجه برسانیم

🔹نمایندگان مجلس صدای ما را به پاستور و بهارستان برسانند محیط زیست آبی رشت و زندگی مردم در خطر است؛ سرطان گوارش در گیلان بیداد میکند!

اختصاصی همای گیلان_ سید حسین رضویان، عضو شورای شهر رشت در نطق پیش از دستور جلسه بیست و چهارم صحن علنی شورای شهر رشت، پیرامون نتایج سفر رئیس جمهور و هیات همراه به گیلان، خطاب به قشری که وی با عنوان نخبگان ابزاری نام برد گفت: برای بزرگان و روسای کشور تصمیم‌سازی نکنید و به واقعیات بپردازید!

این عضو شورا طی سخنانی گلایه‌آمیز اظهار کرد: اعلام شد در بازدیدهای رئیس جمهور، بودجه‌ای به گیلان اختصاص می‌یابد که به تفکیک برای بخش درمان، پروژه های عمرانی، تکمیل دو ورزشگاه در شهرهای انزلی و تالش، بخش کشاورزی، بخش صنعت و معدن و توسعه فعالیتهای بانوان اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: حال سوال ما که در موضوع ورزشگاهها چرا اعتباری برای ورزشگاه عضدی رشت در نظر گرفته نشده بماند، سوال بزرگتر اینجاست، مبلغی که برای حل مشکل فاضلاب رشت تخصیص یافته آیا قرار است برای دو رودخانه هزینه شود یا خیر؟!

دکتر رضویان در ادامه گفت: دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت که اگر در هر کجای دنیا بود، از ظرفیت ان ثروت تولید میشد، اکنون با سراریز شدن انواع فاضلاب شهری، بیمارستانی پس‌آبهای صنعتی تبدیل به تهدیدی برای سلامتی ساکنان گیلان شده است!

وی گفت: از نمایندگان رشت و گیلان در مجلس شورای اسلامی میخواهیم تا صدای مردم این شهر را به بهارستان و پاستور برسانند. وی خاطرنشان کرد: بعد از بیماریهای قلب و عروق، سرطان دستگاه گوارش است که اینجا انسانها را می‌کشد!

وی در بخشی از سخنان خود به این پرسش را مطرح نمود که چرا کسانی این تصمیم‌سازی و اولویت نمایی را برای رئیس جمهور ایجاد کردند که مشکل اول گیلان، آزادسازی سواحل دولتی است؟! و میدانیم در نهایت طرح این معضل نیز لابلای تبصره‌های سازمانی و ارگانی گم خواهد شد به جایی نخواهد رسید!
وی گفت: نخبه‌های ابزاری برای بزرگان کشور تصمیم سازی نکنند و لطفا به واقعیات بپردازند.

دکتر رضویان گفت: اگر کسی میخواهد برای گیلان و رشت کاری لازم و موثر صورت دهد، پول بیاورد تا ساخت و راه‌اندازی زباله سوز سراوان رشت را به نتیجه برسانیم. وی تصریح کرد: محیط زیست آبی رشت در خطر است. معضل پسماندها و آلودگی رودخانه‌های این شهر بسیار جدی است اما با درایت و یک عزم جمعی قابل حل. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:حیثیت بین المللی یک کشور در گرو سلامت زیست محیطی تالاب انزلی است. مباد روزی که شاهد از دست رفتن منابع آبی آن باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر نیز ضمن تایید کلیات سخنان این عضو شورا توضیح داد:
در دیدار رئیس جمهور و هیات همراه به گیلان، بازدیدهایی از رودخانه ها و منطقه سیاه‌استخر رشت انجام گردید. رییس شورای شهر توضیح داد: در این دیدارها وزیر کشور به حوزه معاونت عمرانی خود دستوراتی در رابطه با ساماندهی رودخانه ها و بخش لندفیل سراوان دادند که امیدواریم جامه عمل بپوشد. واثق کارگرنیا افزود: البته در سنوات و دولتهای گذشته نیز مصوباتی از این دست صورت گرفته که در اقدام دچار وقفه شد و اینبار باید پیگیریهای لازم در این مهم صورت گیرد تا بتوانیم در این موضوعات به نتیجه برسیم و اجرای عملی آن را شاهد باشیم.

 

About نسرین عشقی

Check Also

شهردار رشت در جمع مسئولین و فعالان عرصه روابط عمومی در شهرداری رشت مطرح کرد؛  نقش موثر روابط عمومی ها در همراهی شهروندان با مدیریت شهری سازمان ها برای دوام و بقای خود نیازمند استفاده از علم ارتباطات هستند

:شهردار رشت در جمع مسئولین و فعالان عرصه روابط عمومی در شهرداری رشت گفت:نقش موثر …