چاپ مطلب چاپ مطلب

نطق قاطع علیرضا تاج شهرستانی در صحن علنی شورای شهر رشت: – شهردار ظرف یکماه آینده لیست بدهکاران شهرداری رشت را به شورا ارسال کند

نطق قاطع علیرضا تاج شهرستانی در صحن علنی شورای شهر رشت:

– شهردار ظرف یکماه آینده لیست بدهکاران شهرداری رشت را به شورا ارسال کند/

– دربهای پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به روی مردم باز شود/
– احداث پل فرزانه همواره از تاکیدات مهم شورا به شهردار رشت بوده که تاکنون به تعویق افتاده است /

– رای ندادن چاره کار نیست؛ شهروندان برای جلوگیری از تک قطبی شدن آراء، در انتخابات شرکت کنند

علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه، طی سخنانی در صحن علنی شورای شهر خطاب به شهردار رشت گفت: احداث پل فرزانه از تاکید مهم شورای شهر به شهردار بود که تاکنون حرکتی در این راستا صورت نگرفته و عملا ساخت پل های دیگر در دستور کار قرار گرفت.

 همای خبـر – تاج شهرستانی با تاکید بر اینکه ما نمایندگان و منتخبان همشهریان هستیم و باید در جهت خواسته آنان عمل کنیم گفت: احداث پل فرزانه در آن معبر پرتردد و متراکم از خواسته های مهم شهروندان است و از شهردار محترم میخواهیم این در این پروژه نیز در اسرع وقت وارد اجرا شود.

تاج شهرستانی در ادامه با بیان اینکه یازدهم اسفند ماه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریـم اظهار داشت: توصیه ما به شهروندان فهیـم شهر رشت این است که با انتخابات قهر نکنیـد و علیرغم مشکلات و نارضایتی ها، پای صندوق رفته و به نامزدهایی که نظر خود را به رویکردهای آنان نزدیک میدانیـد رای بدهید تا نتیجه انتخابات به نفع قشری خاص رقم نخورد و تنوع نسبی در نمایندگان راه یافته به بهارستان را شاهد باشیـم.

تاج شهرستانی در بحث تعاملات شورا و شهرداری رشت نیز گفت: اعضای شورا مدام گفته اند و اجرایی نشده و ظاهرا حلقه مفقوده ای در این میان هست که باید پر شود تا شورا و شهرداری به تعاملات دوسویه و مستقیم برسند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با ذکر اینکه دیگر در لفافه سخن نخواهم گفت و خواسته ها و دغدغه ها را مستقیم بیان میکنم تا شنیده شود گفت: از جناب شهردار میخواهیم ظرف یکماه و تا پیش از پایان سال لیست ادارات بدهکار شهرداری را به شورای شهر اعلام نمایند تا بتوان به انحاء مختلف برای تهاتر و یا اخذ مبالغ بستانکاری شهرداری، وارد عمل شد.

این عضو شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در صحن علنی و در بحث پارک ۴۵۰ متری لاکان نیز گفت: این پارک، جنگل طبیعی است و نیاز به زیرساختهای بنیادین ندارد؛ ما بارها و بارها در این رابطه گفته ایم که با ایجاد یک اتاق نگهبانی، یک سرویس بهداشتی و نورپردازی اولیه برای مبادی ورودی دربهای پارک را به روی مردم باز کنیـد. مردم در پیاده راه بستکبال بازی میکنند و توپ به سازه های میدان شهردازی برخورد میکند .

تاج شهرستانی تاکید کرد: شهرداری پارک ۴۵۰ هکتاری را با تامین ملزومات ابتدایی و اولیه که نام بردم، حداقل در ساعات روز، راه اندازی کند و باقی امور را در ادامه انجام دهد .

تاج شهرستانی در ادامه با اظهار تعجب از جدول گذاری شهرداری در مقابل آزمایشگاه رازی در خیابان امام ( ره ) گفت: صحنه ای که شخصا شاهد آن بودم صحنه ای نزدیک به رخ دادن تصادف شدید در محل بود و انگیزه جدول گذاری تکه ای و یک شبه معلوم نیست برای غافلگیری شهروندان است یا ایجاد تصادفات؟!
وی همچنین در وصف اقدامات یکشبه و بدون هماهنگی شهرداری، ایجاد دوربرگردان در محله دروازه لاکان را نام برد و با ذکر اینکه در آن نزدیکی ۲ دوربرگردان دیگر موجود است، این اقدام را غیرضروری و باعث اغتشاش ترددها در آن معبر دانست.

تاج شهرستانی در بحث سیما منظر نیز اشاره داشت: از آذرماه برای رنگ آمیزی جداول که علیرغم سادگی و قابل اجرا بودن، بر تمیزی چهره شهر تاثیرگذاری مستقیم دارد تاکید داشته ایم و میخواهیم این اجرا به روزهای پایانی سال موکول نشود و کار عجولانه به پایان نرسد.
وی لزوم تمیزی و شستشوی معابر و سطوح را مورد توجه قرار داد و گفت: ظاهرا جز باران شوینده دیگری در این شهر نداریـم.

تاج شهرستانی همچنین به تعیین تکلیف مالکیت تالار مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: این بنا در اراضی شهرداری بدون اخذ مبالغ در صدور پروانه و ماده ۱۰۰ ساخته شده و اکنون حتی هنرمندان شهر نیز نصیبی از آن ندارند و انتفاع آن مستقیمأ متوجه اداره کل ارشاد اسلامی است و شاهد اجاره وبرگزاری کنسرت های مختلف در آن هستیـم.

تاج شهرستانی تصریح کرد: لازم است در این راستا با اداره ارشاد وارد گفتگو شویم تا شاید بتوان با تهاتر ساختمان خاتم الانبیاء و واگذاری آن به شهرداری رشت در این موضوع تعیین تکلیف کرد یا به نحو دیگری این مشکل را حل نمود.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت : اختصاص تسهیلات ویژه به شهروندان آسیب دیده در بارندگی های اخیر

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت : اختصاص تسهیلات ویژه به شهروندان آسیب دیده در …