چاپ مطلب چاپ مطلب

نظارت بر معادن دور افتاده گیلان در دستور کار قرار دارد /برگزاری ۴۰ مزایده معادن راکد در سال جاری

نظارت بر معادن دور افتاده گیلان در دستور کار قرار دارد /برگزاری ۴۰ مزایده معادن راکد در سال جاری

مدیر کل صمت گیلان در بازدید از معادن ارتفاعات سیاهکل و دیلمان گفت: معادن؛ امانتی در دست بهره‌برداران هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری در بازدید از پروژه های معادن دور افتاده در ارتفاعات دیلمان، پیرکوه و گرماور و چاکرود اظهار داشت: هرگونه برداشت معدنی بدون حضور مسئول فنی غیرقانونی است در برخورد با متخلفین حوزه معدن و متجاوزین به انفال دولت قاطع هستیم.
وی ضمن تذکر به معدنکاران منطقه، با تاکید براینکه معادن امانتی در دست بهره‌برداران هستند و دست اندازی به اراضی ملی برای برداشت مصالح معدنی تخلف آشکار است افزود:هر گونه فعالیت معدنی فاقد مجوز و بدون رعایت چارچوب قوانین معادن تخلف محرز است و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.
دکتر پورحیدری با بیان اینکه تعداد ۵۰ معدن فعال در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: میزان برداشت مواد معدنی از ابتدای سال جاری تاکنون به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است.
این مسئول تصریح کرد: معادن؛ صرفا به صورت امانت در اختیار بهره بردار معدن قرار می گیرند که پس از اتمام برداشت صحیح ذخایر معدنی، با پرداخت حقوق دولتی و رعایت سایر ضوابط؛ طبق قانون مجددا به منابع طبیعی برگردانده می شوند.
وی با ضمن بیان عدم وجود برخی امکانات لجستیکی و بودجه ای جهت نظارت مستمر بر معادن دور افتاده؛ عنوان کرد: علیرغم کمبود تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، نظارت بر معادن دور افتاده گیلان در دستور کار قرار داده ایم و با هرفعالیت غیرقانونی در این راستا به شدت برخورد خواهیم کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: در حال حاضر ۲۶ معدن غیر فعال در استان وجود دارد همچنین ۳۲ معدن راکد و فاقد بهره‌بردار معدنی داریم و در سال جاری ۴۰ مزایده جهت فعال سازی معادن راکد برگزار گردیده است

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …