چاپ مطلب چاپ مطلب

نعمت‌الله غزالی: مشکلات بازار رشت با تفکر درست و همفکری بازاریان قابل حل است / احداث پارکینگ طبقاتی در رشت

نعمت‌الله غزالی: مشکلات بازار رشت با تفکر درست و همفکری بازاریان قابل حل است / احداث پارکینگ طبقاتی در رشت

پایگاه خبری همای گیلان _ سرویس شهری: دکتر غزالی گفت : مشکلات بازاریان رشت، که نبض اقتصادی شهر رشت در دست آنان است ، با برنامه ریزی های کارشناسانه کاملا قابل حل است.
وی اضافه کرد: بازاریان رشت اکنون عموما مجرب و تحصیل کرده هستند و خود بهتر از هر شهروند دیگری میتوانند راهکارهای مناسب برای پر رونق کردن بازار رشت ارائه دهند. وی گفت : بنده از موهبت مشاوره با چند تن از آنان برخوردارم و ازین پس با کمک خود آنان و حمایت شهرداری رشت معضلات موجود در بازار را حل و فصل خواهیم نمود.

 


غزالی با اشاره به اینکه
پس از احداث پیاده راه فرهنگی رشت، بازار این شهر با مشکلات فراوانی مواجه شد افزود: پیاده راه فرهنگی رشت، متاسفانه کمبود هایی دارد که باید مرتفع شوند. وی توضیح داد: یک پیاده‌راه استاندارد در شهرسازی امروز دنیا باید و لازم است، حداقل برای ۱۲ ساعت جوابگوی نیازهای یک شهروند یا گردشگر باشد، بطوریکه هر رهگذر پس از ورود به پیاده راه دسترسی به مراکز خرید، خوراک، امکانات تفریحی و بهداشتی و مراقبتی را توامان در اختیار داشته باشد.
وی گفت: مشکل دیگر بازار رشت، کمبود پارکینگ است که باید با راهکارهایی چون ایجاد پارکینگ طبقاتی یا اجاره ملک هایی در کوچه های پشتی بازار و تبدیل آن به پارکینگ این معضل را حل نمود.

غزالی با تاکید بر اینکه بازار رشت قلب تپنده اقتصادی این شهر است افزود: در همین راستا برای دستفروشان شهر نیز در روزهایی خاص از هفته در همان محل پیاده راه و چند نقطه دیگر در اطراف شهر بازارچه های سیار ایجاد خواهیم نمود تا وظیفه خود در قبال تکریم شهروندان را نیز به انجام برسانیم چرا که بسیاری از شهروندان خواهان حضور آنها در سطح رشت هستند و مایحتاج روزانه خود را از آنها میخرند.

غزالی در بخش دیگری از سخنان خود به چند موضوع مهم دیگر در حیطه مدیریت شهری اشاره نمود. از قبیل:

_ مذاکره با سرمایه‌گذاران اقتصادی، فرهنگی و ناوگان حمل و نقل شهری برای رفع مشکلات موجود در این عرصه ها.
_ سیاست گذاریهای قابل اجرا برای ایجاد اشتغال جوانان حتی الامکان در رشته های تحصیلی خودشان.

_ آماده سازی بسترهایی در سطح شهر برای تردد راحت شهرندان ویلچیر‌سوار و دوچرخه‌سوار.

_ بازسازی و مقاوم سازی پلهای موجود در شهر و ایجاد چند تقاطع غیر همسطح جدید در چند مکان مشخص رشت.

_نشست‌های تخصصی با صاحبنظران در قشر بازاریان، قشر کارگران، قشر فرهنگیان، قشر ورزشکار و قشر هنرمند شهروند به صورت هفتگی و ماهیانه و ایجاد ردیف های بودجه‌ای برای چند قشر از آنان در جهت حل معضلات موجود.
وی گفت: در این راستا با چند سرمایه‌گذار داخل و خارج استانی وارد مذاکره خواهیم شد تا با در اختیار گذاشتن یک سری مزایا و امتیازات برای آنان، زیرساختهایی برای نیل به اهداف مدیریت شهر رشت فراهم آورده و مشکلات نقدینگی را جبران نماییم.

 

 

_

About نسرین عشقی

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …