چاپ مطلب چاپ مطلب

نقش ورزش در سلامتی افراد و جامعه ✍سیدرضا میرحسینی

اختصاصی همای گیلان:اگر یقین ‌داشته باشیم که تنها نیم ساعت ورزش روزانه در روحیه ما معجزه میکند ، هیچ‌گاه در برنامه روزانه خود از آن غافل نمیشویم .

باید قبول کنیم‌ بسیاری از مردم با انجام منظم ورزش روزانه سلامتی جسم و روان خود را حفظ میکنند و کیفیت زندگی خود را افزایش میدهند ، یک ورزشکار ارزش ها، مهارت ها و گرایش هایی کلی؛ مانند پهلوانی، جوانمردی را درک میکند و سعی میکند درست زندگی کند. یک شخص ورزشکار ، سالم ، تندرست و اهل پشتکار است و با قاطعیت برنامه های خود را دنبال میکند و در اوج قدرت انعطاف پذیر می باشد.یک ورزشکار خوب سعی میکند در همه ابعاد زندگی به سمت و جهتی پویا و مثبت حرکت کند.

امروزه ورزش بخش مهمی از فرهنگ ملت های مختلف در جهان معاصر است.در طول شبانه روز افراد زیادی در برنامه های مختلف ورزشی شرکت میکنند ، بحث های جنجالی خبرگزاری های مختلف، سرفصل روزنامه ها،برنامه های تلویزیونی و خبرهای مهم ورزشی جایگاه آن را در بین مردم دنیا کاملا روشن ساخته است. اعلام موفقیت یا شکست در مسابقات مهم و رسمی میلیون ها نفر از مردم دنیا را شاد یا غمگین میکند . پس به این نتیجه میرسیم ورزش در تمام دنیا جایگاه ویژه ای دارد. همه ما میدانیم ورزش و فعالیت فیزیکی برای سلامتی بسیار مفید میباشد و می تواند به بهتر شدن حافظه ، کنترل فشار خون، سلامتی قلب و مغز انسان کمک کند و این تأثیر وقتی بیشتر می شود که بطور مرتب و حداقل سه بار در هفته ورزش کنید، همچنین انجام حرکات منظم ورزشی علاوه بر سلامتی جسمانی عامل خودباوری ، تقویت اراده و احساس موفقیت و شادابی میباشد . ورزش انسان را از حالت افسردگی خارج میکند و باعث نشاط و امیدواری در انسان می گردد. تمرینات منظم ، سبک و کم فشار ورزشی باعث تقویت سیستم دفاعی بدن میشود ، ورزش مقاومت بدن را در مقابل بیماری های خطرناک مثل سرطان و سکته قلبی و مغزی بالا میبرد. پس توجه داشته باشیم ورزش به عنوان پدیده ای اجتماعی برای دوام جامعه لازم است و باید به آن اهمیت دهیم. ورزش تنها فعالیتی برای پر کردن اوقات فراغت نیست، بلکه ضرورتی روزانه در شیوه زندگی است که سلامت جسم و روان را به همراه دارد که همه ما وظیفه داریم وارد عمل شود و با فرهنگ سازی درست و ایجاد انگیزه در همه افراد جامعه آنها را به سمت ورزش و سلامتی هدایت کنیم.امروزه در تمام دنیا ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند پس شایسته نیست بخواهیم از ورزش کردن غافل شویم . بهترین نتیجه ای که از تمرینات ورزشی گرفته میشود این است که احتمال ابتلای شما رابه تعداد زیادی از بیماریهای خطرناک‌ و کشنده مانند مریضی های‌ قلبی و عروقی ، فشار خون بالا، پوکی استخوان، دیابت، کلسترول بالا،انواع سرطانها ، حملات قلبی و مشکلات مفاصل کاهش میدهد.ورزش از دو دیدگاه دیگر نیز میتواند بسیار بااهمیت باشد ؛ در دیدگاه اول کمتر دیده شده شخص ورزشکار به سمت مواد مخدر و اعتیاد گرایش پیدا کند و در دیدگاه دوم سلامتی مردم جامعه باعث رشد و پیشرفت آن جامعه میگردد.
هدف از ورزش کردن ، ایجاد انگیزه، شور و شادابی، تقویت قوای جسمانی سلامتی خود، خانواده و جامعه است.پس در برنامه های روزانه خود برای ورزش کردن برنامه ریزی کنید تا همیشه سالم و تندرست باشید.

✍سیدرضا میرحسینی
مهندس عمران، مربی ورزش کاراته، قایقرانی و آمادگی جسمانی

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی حجاب و عفاف، از …