چاپ مطلب چاپ مطلب

نمایشگاه «آبی‌های نارنجی» با حضور شمس لنگرودی افتتاح می‌شود

همای گیلان:نمایشگاه «آبی‌های نارنجی» با حضور شمس لنگرودی افتتاح می‌شود

63462773

رشت رویایی- نمایشگاه با عنوان «آبی‌های نارنجی» از تاریخ ۳۱ اردیبهشت الی ۵ خرداد در گالری آوای سرو شمال رشت برگزارمی‌شود.

نمایشگاه نقاشی «آبی‌های نارنجی» شامل ۱۸ اثر ازشراره سیدی‌نژاد است که با الهام از سروده‌های محمد شمس لنگرودی تصویرسازی شده است.

این نقاش جوان گیلانی در گفتگو با رشت رویایی با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار تصویرسازی با اکرلیک بر پایه هیجده شعر ازشاعر سرشناس و محبوب کشور محمد شمس لنگرودی است که به دلیل ویژگی‌های تصویری و فضای عاشقانه و سرشار از امیدواری و شور زندگی انتخاب شده‌اند».

شراره سیدی نژاد با اشاره به اینکه اساساً هنر مدرن مفهومی ایده محوراست، افزود: در واقع کار من تصویرسازی نیست که اجرای عین به عین داشته باشد بلکه این آثار از بخشی از فضای شعر الهام گرفته شده است. در ابتدابه‌واسطه ایده‌ای از شعر طرح اولیه اجرا شد و در نهایت دنیای رنگی آن شکل گرفت.

این هنرمند گیلانی در مورد ایده اولیه این نمایشگاه تصریح کرد: ایده اولیه این نمایشگاه توسط آقای فرامرز حساس مشاور امور آموزش و تحقیق آوای سر شمال به من داده شد. با توجه به اینکه پیش‌تر با آثار شمس لنگرودی آشنایی داشتم و به مجموعه «پنجاه و سه شعر عاشقانه» علاقه مند بودم تصمیم گرفتم کار بر روی این مجموعه را شروع کنم. ناگفته نماند که در این راه استاد عزیز آزاده گیوتاش با راهنمایی‌ها و انتقادات سازنده خود زحمات زیادی در جهت بهتر شدن این مجموعه کشید.

وی در خصوص عنوان این نمایشگاه اضافه کرد: به دلیل فضای این اشعار از دو رنگ مکمل آبی و نارنجی استفاده زیادی شده است؛ زیرا با توجه به جغرافیایی که این شعرها در آن می‌گذرد و به دلیل حضور نمادهایی مثل کوه، دریا ورودخانه و فضایی پر از امیدواری و شور و شوق زندگی که قرار است به وصل منتهی شود، این دو رنگ می‌توانست قرابت بیشتری نسبت به فضای این اشعار
داشته باشد یا انعکاس بهتری از احساس و دریافت من ارائه دهد.

شایان ذکر است، نمایشگاه «آبی‌های نارنجی» ساعت ۱۷ در تاریخ ۳۱ اردیبهشت با حضور محمد شمس لنگرودی در گالری آوای شمال رشت برگزار می‌شود

About سردبیر ارشد

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان …