چاپ مطلب چاپ مطلب

نمایشگاه اتودهای«مرتضی ممیز »و پوستر های «کاری پیپو »و «ابراهیم حقیقی» در لاهیجان برپاست

همای گیلان:به مناسبت بزرگداشت نهمین سالگشت زنده یاد استاد «مرتضی ممیز» نمایشگاهی از اتودهای مرتضی ممیز به همراه پوسترهای «کاری پیپو »از فنلاند و «ابراهیم .

ائین گشایش نمایشگاه اتودهای استاد مرتضی ممیز در لاهیجان برگزار شد در این مراسم که با حضور هنرمندان و مسئولین شهرستان از جمله ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ، اعضای شورای شهر ، مدیر آموزش و پرورش در سالن امفی تاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد شاهین جهانگیر بلورچیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان اظهار کرد: افتتاح گالری استاد حسین محجوبی را مدیون زحمات و پیگیری مجدانه نماینده محبوب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی می دانیم که امروز می توانیم تعامل فرهنگی خوبی را با سایر شهرستانها داشته باشیم وی همچنین از کسانی که در انجمن ها نقش فعالانه جهت پرپایی نمایشگاهها دارند نیز قدر دانی نمود.

1

جهانگیری در ادامه افزود: استفاده از فرهنگ و هنر بهترین ابزار برای لاهیجان با توجه به پیشینه و پتانسیلهایی است که میتواند در کشور مطرح گردد. می توان از مقوله های فرهنگی با طرحهای گرافیکی در بهسازی محیط شهری استفاده بهینه کرد، زیرا گرافیگ یک هنر ترسیمی است. آرم شرکت سایپا، که جزو برند جهانی میباشد، علامت استاندارد، آرم شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی و آرم سازمان چای کشور که در سال ۱۳۳۷طراحی گردیدوبه عنوان سازمان متولی چای کهن محصول شهر لاهیجان محسوب می شود ،همگی از جمله آثار ارزشمند و ماندگار استاد ممیز است .

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در ادامه این نوید را به حضار داد که بعد از ۱۳سال،با پیگیری و حمایت های بیدریغ نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل و حمایتهای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فاز اول مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان تا شهریور ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید.

دراین مراسم ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت : گرافیک با رسم و اجزاء سروکار دارد و بخشی از بیان است . وی با بیان اینکه خدا بیان را به ما آموخت افزود: ما گاهی با حرف نزدن ، حرف می زنیم و گاهی با انگشت و گاهی با سرخ کردن صورت و گاهی هم با مژه حرف می زنیم . وی اضافه کرد : ما در مقابل جامعه هنر همیشه با احترام ایستاده ایم و گوش به انها داده ایم که با ما حرف بزنند و حرف ما را هم بزنند.

در ادامه برنامه فیلمی از مصاحبه ی استاد مرتضی ممیز پخش گردید.استاد مرتضی ممیز متولد ۱۳۴۴ تهران و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا تهران است. سپس استاد ابراهیم حقیقی با ایراد سخنانی گفت: تأثیرگذاری اولین نمایشگاه در سال ۱۳۴۵آنقدر درمن زیاد بود که برای شروع، مرا با تصویر مدرن مواجه کرد. نمایشگاه باید یک کلاس باشد نه اینکه به عنوان مهمانی آنرا تلقی نمود. اینگونه آشنایی من با ممیز زندگیم را دگرگون کرد و آنرا ساخت.پس باید به این نمایشگاه ها دقت بیشتری شود . گرافیک” ارتباط تصویری” است.

استاد ابراهیم حقیقی متولد ۱۳۲۸ تهران و فارغ التحصیل رشته معماری از دانشکده هنرهای زیبای تهران است که در این نمایشگاه پوسترهایش به نمایش گذاشته شده است . وی عضو انجمن تصویر گران کودک ، انجمن بین المللی طراحان گرافیک و نیز دبیر هشتمین دوسالانه پوستر تهران بوده است .

در این نمایشگاه ۸۰ اثر از مرتضی ممیز،ابراهیم حقیقی و کاری پیپو از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۷ آذر صبحها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در نگار خانه استاد حسین محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برای بازدید عموم برپا می باشد .

About سردبیر ارشد

Check Also

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا      

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا انیمیشن ” تبر “از تولیدات …