- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

نماینده رشت: پخش سریال وارش متوقف شود / این سریال به فرهنگ گیلان تعرض کرده است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پخش سریال وارش گفت: این سریال به فرهنگ گیلان تعرض کرده است و باید هرچه زودتر پخش آن متوقف و از گیلانیان دلجویی شود.

همای گیلان، به نقل دیارمیرزا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا [1] در مورد سریال وارش که از شبکه سوم سیما در حال پخش است، گفت: متاسفانه تهیه کننده و کارگردان این سریال روی مسایل رفتاری و ادبیات مردم گیلان دقت لازم را نکرده است و چند روزی است که تقاضاهای زیادی از سوی مردم گیلان به بنده می شود که در این سریال به گیلانی‎ها توهید شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با قرائت پیامک یکی از مخاطبان اظهار کرد: یکی از شهروندان برای من نوشته است که در این مجموعه تلویزیونی «مردم گیلان یک مشت بی‌فرهنگ، دزد، چاقوکش، هیز، بددهن، شاه‌دوست، لمپن فاقد توانایی تولید نشان داده شده اند و تنها کسانی که در مجموعه تلویزیونی صیادی می‌کنند، چند سیستانی آواره در گیلان هستند».

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه الفاظ بی غیرت و دیالوگ هایی مثل این که ناموستان را می گیرند و شما هیچ کاری نمی‌کنید مکررا در این سریال در حال پخش است، گفت: البته این مسئله را بر این امر می گذاریم که کارگردان و تهیه کننده سریال وارش واقف به حساسیت های اجتماعی لازم نبودند و نیت توهین نداشتند اما کارگردان خیلی ناشیانه از کنار این مسئله بزرگ رد شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان بسیار از این اتفاق ناراحت هستند، افزود: تقاضا دارم صدا و سیما پخش این مجموعه را متوقف کند تا یک بازنگری انجام شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه ضرورتی ندارد که در داستان مدام نقش حاکم نسبت به صیادان و زلزله زدگان توهین کند، گفت: در ساخت چنین سریال‌هایی باید نسبت به حساسیت های مردم دقت شود.

وی با بیان اینکه مردم گیلان انتظار دارند کارگردان و تهیه کننده این سریال عذرخواهی کنند، یادآور شد: متاسفانه در این سریال نماد ظلم ستیزی و عدالت خواهی یک فرد غریبه است و گیلانی‌ها افرادی که مورد ظلم قرار می‌گیرند، آنها را با کلک و دروغ فریب می دهند و روی نوامیسشان حساسیت ندارند، نشان داده شده‌اند که این سبب ناراحتی بسیاری از جانب مردم گیلان شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: این سریال به فرهنگ گیلان تعرض کرده است و باید هرچه زودتر پخش آن متوقف و از گیلانیان دلجویی شود.

جعفراده ایمن آبادی در پایان اظهار کرد: مدیر صداوسیمای مرکز گیلان نیز به عنوان یک گیلانی در مورد توقف پخش این سریال بسیار تلاش کرده است و بنده از ایشان تشکر می کنم.

گفتنی است طی چند روز گذشته مردم با هشتگ توهین-به-گیلانی ها-را-متوقف-کنید، #توهین_به_گیلانیان_ممنوع، #توقف_سریال_وارش خواستار توقف پخش این سریال شده اند.