چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده صومعه سرا : امروز از مرز افغانستان مدیر می آورند و فردا شاید از خود افغانستان/مردم گیلان با اداره امور مالیاتی همکاری نکنند

همای گیلان: سیدکاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در واکنش شدید نسبت به انتصاب فردی خراسانی به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان گفت: بسیار متاسفم که استان گیلان تبدیل به آزمایشگاه شده است، وزارت اقتصاد حق چنین کاری را نداشت، این فرد بدون هماهنگی با نمایندگان در استان منصوب شد. مردم مظلوم و غیرتمند گیلان از نظر فرهنگی بسیار غنی بوده و ما نمایندگان هم هیچگاه در مجلس حقوق موکلین خود را نادیده نخواهیم گرفت.

نماینده ی مردم صومعه سرا با بیان اینکه این انتصاب شبانه صورت گرفته است، افزود: مگر نیروی توانمند در استان نداریم که از طریق نشست های پشت پرده و شبانه مدیر به استان وارد می کنند! آیا در استان های دیگر هم از مدیران توانمند گیلانی استفاده می شود؟ متاسفانه برخی نمی خواهند رشد و پیشرفت فرزندان گیلان را ببینند.

دلخوش با اشاره به اینکه انتصاب یک غیرگیلانی به عنوان مدیرصداوسیمای گیلان نهایی شده بود، افزود: ما نمایندگان گیلان مانع از این انتصاب شدیم. بنده با معاون وزیر اقتصاد در خصوص انتصاب یک غیربومی به عنوان مدیر امور مالیاتی صحبت کردم که متاسفانه ایشان با بی احترامی پاسخ دادند، حالا هم از همین جا اعلام می کنم به آنها خواهم فهماند گیلان جای این برنامه ها نیست. بنده تاکنون به نفع سیاست های وزارت اقتصاد در مجلس صحبت می کردم اما انتصاب یک غیر گیلانی به عنوان مدیرکل امور مالیاتی آنهم زمانی که نیروهای توانمند بسیار زیادی در استان حضور دارد فاجعه است و جای هیچ دفاعی را باقی نمی گذارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه استفاده ای از توانمندی فرزندان گیلان در سایر استان کشور نمی شود، ادامه داد: ما که نمی گوییم پسر خاله ی ما را به عنوان مدیر بگذارند، بلکه می گوییم از ظرفیت های فرزندان همین استان حداقل در استان مظلوم خودشان استفاده کنند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به عنوان یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصاد اجازه نخواهم داد بی احترامی وزارت اقتصاد به مردم گیلان بی پاسخ بماند، گفت: آقای وزیر اقتصاد! شما که از مرز افغانستان برای گیلان مدیر می آوری از نیروهای گیلان کجا استفاده کرده اید؟ مگر می شود فردی که با مشکلات و فرهنگ این مردم آشنایی ندارد شبانه بر مسند مدیرکلی تکیه بزند؟ بنده سه ساعت با معاون وزیر صحبت کردم اما وی جسورانه پاسخ می دهد، وزارت اقتصاد مطمئن باشد تاوان این انتصاب را خواهد داد، معاون وزیر حق ندارد با انتصاب یک غیر بومی در استان عرض اندام کند، این بی احترامی به مردم گیلان است که پشت دست بنشینند و ببندند.

 دلخوش تصریح کرد: هرچند معتقد به حمایت از دولتی که مورد تایید مقام معظم رهبری می باشد، هستیم اما بنا نیست که هر کاری که آنها کردند ساکت نشسته و اعتراضی نکنیم. بنده از آقای نوبخت می خواهم ترتیبی اتخاذ نمایند تا از توانمندی مردم فهیم گیلان استفاده شود، همچنین از مردم مظلوم گیلان هم می خواهم با مدیرکل سازمان مالیاتی استان به هیچ عنوان همکاری نکنند. ما در بین نیروهای استان از گرایشات سیاسی مختلف افراد توانمندی را داریم که شایسته ی پست های مدیریتی هستند اما متاسفانه از توانایی انها بنا به دلایلی درست استفاده نمی شود.

عضو هیات رئیسه ی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی از بخش های اقتصادی دولت فلج است ادامه داد: بنده به دولت احترام می گذارم و بارها در نطق خود گفته ام که اقای روحانی انسان شریفیست که ریاست دولتی را برعهده گرفته که مورد تایید مقام معظم رهبریست اما باید توجه داشت که اقتصاد امر بسیار مهمیستف تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در ده سال متوالی در شعارشان توجه به امر اقتصاد متبلور است.

دلخوش با بیان اینکه نگهداشتن تورم نباید موجب رکود شود افزود: بعضی بخش های اقتصادی توانایی پاسخ گویی ندارد، دولت باید به واحدهای تولیدی وام های بلند مدت و با سود پایین بپردازد تا چرخ تولید بچرخد، بنده بارها گفته ام مردم ما حاضرند این یارانه ی ماهی ۴۵ هزار تومانی را نگیرند اما هشت هزار واحد غیرفعال فعلی فعال شده و بیکاری فزاینده از بین برود، ما می بایست برای هدفمندی یارانه ها ساماندهی حامل های انرژی برنامه ی بلند مدت داشته باشیم نه اینکه وضعیت را به حال خود رها کنیم.

نماینده ی مردم صومعه سرا در پایان با بیان اینکه نظر مجمع نمایندگان در خصوص انتصاب یک مدیر غیربومی به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان به هیچ عنوان مثبت نیست، مجددا تاکید کرد: از مردم گیلان می خواهم با اداره امور مالیاتی همکاری نکنند چراکه اگر پاسخ درخوری به وزارت اقتصاد و دارایی به علت انتصاب یک مدیر از مرز افغانستان و پاکستان داده نشود ممکن است دفعه ی بعد از خود افغانستان و پاکستان برای این استان مظلوم مدیر وارد کنند!//خزر

14380610577

About سردبیر

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …