چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده لنگرود : شهرداری تهران بخوبی حادثه پلاسکو را مدیریت کرد/ اگر نمایندگان کمیسیون عمران قانع نشوند آخوندی استیضاح می شود

همای گیلان:نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده جلسه کمیسیون عمران مجلس با حضور وزیر مسکن و شهرسازی برگزار خواهد شد و در صورت قانع نشدن نمایندگان آخوندی استیضاح می شود.

مهرداد لاهوتی در حاشیه مراسم شهید آتش نشان حسین حسین زاده در چالکسرای رودسر  با اشاره به بررسی حادثه پلاسکو توسط مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز چهارشنبه آقایان قالیباف و رحمانی فضلی به مجلس آمدند و گزارشی در مورد نحوه مدیرت بحران ارائه کردند.

وی با بیان اینکه در این جلسه جمع بندی اولیه کمیسیون های عمران، بهداشت و درمان و اجتماعی مجلس نیز قرائت شد گفت:ارزیابی اولیه مجلس حکایت از این داشت که مدیریت بحران حادثه پلاسکو عالی بود و شهرداری تهران بخوبی از پس کنترل این وضعیت برآمد، شاید اگر مدیریت درستی اعمال نمی شد تعداد تلفات بالاتر می رفت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تکرای فجایعی اینچنین قرار است جلسه ای دیگر در مجلس تشکیل شود و به یشه یابی این حادثه خواهیم پرداخت.

لاهوتی با اشاره به اینکه وزارت کار می توانست با نامناسب دانستن محیط جلوی ادامه فعالیت در آن ساختمان را بگیرد گفت: شهرداری هم بر اساس قانون نباید اجازه فعالیت تولیدی در این ساختمان را می داد و جلوی حادثه را گرفت، امیدواریم این علل بررسی شود تا دوباره در کشور با چنین حادثه ای روبرو نشویم.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی بافت های فرسوده در کشور گفت: براساس نظر قانون ۶۸ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم که در سال ۱۰ درصد آن باید بازسازی شوند و تا پایان برنامه ششم باید ۵۰درصد این بافت های فرسوده بازسازی شوند، از اینرو قانو جدا و برنامه های به این منظور تدوین کرده ایم و امیدواریم با تسهیلات در نظر گرفته شده به این عدد ۵ درصد برسیم.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه چهارشنبه طبق آیین نامه داخلی مجلس ایراد قانونی داشت گفت:  براساس اساسنامه داخلی مجلس باید از وزیر دعوت میشد در جلسه کمیسیون عمران حضور پیدا کند که این اتفاق نیافتاده بود.

لاهوتی ادامه داد: هفته آینده  جلسه کمیسیون عمران مجلس با حضور وزیر مسکن و شهرسازی برگزار خواهد شد و در صورت قانع نشدن نمایندگان، استیضاح آخوندی وصول خواهد شد./کاسپین

باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …