چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده مردم آستانه اشرفیه: به این زودی ها قادر به استخراج نفت از خزر نیستیم

همای گیلان:  محمد حسین قربانی با اشاره به وضعیت سایت نفتی خزر، اظهار کرد: هیچ کس منکر وجود ذخایر نفتی در پیکره دریای خزر نیست.

وی با تاکید براینکه دریای خزر هم زیر ساخت نفتی کشور به شمار می رود، تصریح کرد: اندوخته نفتی دریای خزر میلیون ها بشکه نفت است.

نماینده مردم آستانه و کیاشهر در مجلس با اشاره به اینکه استخراج نفت باید از عمق دو هزار متری دریای خزر انجام شود، اضافه کرد: این نوع استخراج بسیار زیاد است و به دلیل عدم وجود زیر ساخت های لازم، استخراج نفت از دریای خزر سخت و هزینه بر است.

قربانی با بیان این نکته که همسایه های شمالی ایران مانند روسیه استخراج نفت دارند، ابراز کرد: الان با توجه به قیمت ارزان نفت به ویژه نفت ایران این نوع استخراج از دریای خزر به صرفه نیست.

وی با تاکید براینکه به این زودی ها قادر به استخراج نفت از دریای خزر نیستیم، تصریح کرد: شرایط برای استخراج نفت از دریای خزر مهیا نیست.

نماینده استانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار کرد: پس از افزایش قیمت نفت در آینده و هموار شدن مسیر لغو تحریم ها باید از ظرفیت شرکت های بزرگ نفتی برای استخراج نفت دریای خزر استفاده کرد.// کاسپین

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …