چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مراسم تجلیل از خبرنگاران:دو ابرچالش بزرگ گیلان پسماند و فاصلاب می باشد رسانه آن دو را پر رنگ نمایند


اختصاصی همای گیلان،قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و نائب رئیس کمیسیون بهداشت در مراسم تجلیل از خبرنگاران ضمن تبریک روزخبرنگار گفت:با نام گذاری روزی برای خبرگزارو رسانه ها فرصتی بوجود آمده است تا بتوان ذره ای از خدمات و زحمات این قشر که بی منت زحمت می کشند ارج نهاده شود.
نماینده مردم آستانه اشرفیه عنوان کرد: اگر ظرفیت رسانه امروز ،در سال های دوران مقدس وجود داشت قطعا انتقال فرهنگ جهاد و شهادت برای نسل امروز راحتر بود با اینکه تصاویر اندکی وجود دارد اما با این وجود نقش زیبایی از جهاد و شهادت در ذهن مردم ما وجود دارد و حتی در بین افکار عمومی دنیا نیز همینطور است.
وی بیان کرد: امروز رسانه ها به عنوان یکی از ارکان دیپلماسی دنیا مورد توجه قرار دارد و از این بابت باید به نقش رسانه ها اهمیت داد و به تعبیری دیگر در دنیا و نظام ما رسانه به عنوان پل ارتباطی و قابل اعتماد بین نظام حاکمیت و افراد جامعه است .
محمد حسین قربانی در خصوص نقش رسانه در جامعه گفت: همانقدر که نقش رسانه در جامعه می تواند سازنده باشد همانقدر نیز میتواند مخرب و زیان بار باشد و اگر این ظرفیت در راه درست هدایت نشود می تواند خسارات زیان باری برای هر نظام و حکومتی ببار بیاورد
وی افزود: همه ی ما و به خصوص حاکمیت موظف است تا بستری جهت اعتمادسازی نقش رسانه در مقابل افراد عمومی مهیا نماییم . امروز به دستور نظام رهبری شورای عالی فضای مجازی و شورای سیاست گذاری رسانه در کشور به وجود آمده است که تمام برنامه ها امروز در قالب مصوبه و قانون در شورای انقلاب فرهنگی ابلاغ می شود و همه ی مجریان موظف به اجرای آن هستند که این یک جهش عظیم در نظام جمهوری اسلامی می باشد.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت درمجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظرفیت اینترنت در سال های ۹۲-۹۳ کمتر از ۱۹٫۶ درصد بوده اما اکنون طبق درصد اعلام شده در سال ۹۷ به ۸۸٫۶ رسیده است که یک رشد قابل توجه بوده است
وی به حضور دکتر نوبخت در استان گیلان اشاره نمود و عنوان کرد: در جلسه ای که دکتر نوبخت به گیلان سفر کرده بود درخواست مااین بود که چرا باید واردات برنج درزمان برداشت برنج آزاد شود و کشاورزان گیلانی ضربه بزرگی بخورند و با پافشاری رسانه ها در این بحث دکتر نوبخت اعلام نمودند که از ورود برنج دراین زمان ممانعت می کنیم و این نشان دهنده قدرت و نقش رسانه ها است.
قربانی در خصوص پایگاه های خبری در استان گیلان گفت: در استان گیلان ۱۵۸ پایگاه خبری و ۲۱۳ نشریه مکتوب وجود دارد و این نشان از سواد و ظرفیت بالای استان گیلان است.
وی در پایان در خصوص دو چالش بسیار مهم استان گیلان اظهار کرد: امروزه دو مشکل اساسی در استان گیلان وجود دارد که اول فاجعه ی پسماند و دوم فاجعه ی فاضلاب است که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط هستند از همه ی اصحاب رسانه می خواهم این موضوعات را پررنگ کند با اینکه در شرایط اقتصادی بد و بیکاری و … به سر میبریم اما این معضلات مربوط زیست محیطی و سلامت عموم مردم هستند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …