چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده مردم رشت درمنطقه آزادانزلی :حضورجوانان درمباحث امربه معروف و نهی ازمنکرموجب کاهش آسیب های اجتماعی می گردد

اختصاصی همای گیلان:جلسه امربه معروف و نهی از منکر باموضوع هم اندیشی ،نظارت اجتماعی وپیش نیازتوسعه متوازن در منطقه آزاد انزلی با حضور دکتر احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلام در محل سالن جلسات ساختمان اداری ، به میزبانی معاونت فرهنگی و به مجری گری امیدی برگزار شد.


در این جلسه که دکتر احمدی نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ، دکتر مهدوی سعیدی معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری ، جمعی از مدیران و همکاران سازمانی وتعدادی از سرمایه گذاران حضور داشتند ، پس از انکه” امیدی” مجری برنامه دقایقی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر و نحوه برگزاری این نوع جلسات مطالبی رابیان نمود، تعدادی از جوانان حاضر در جلسه در مورد فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و چگونگی مقابله با بی حجابی و بد حجابی به طرح سوال پرداختند.
سپس دکتر مهدوی سعیدی ضمن خیر مقدم به جوانان و اندیشمندان حاضر در جلسه به ایراد مطالب ارزشمندی پرداخت .
وی با اشاره به اهتمام حضرت امام(ره) به مبحث عفاف و حجاب ، این مهم را یک بحث ایمانی و زیربنای تمام مسائل اخلاقی دانست.
معاون فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد با اشاره به آمار رسمی منتشره ی وزارت کشور در این باره اظهار داشت: باید بررسی کنیم و ببینیم که واقعاً این آمار خوبی هست یا خیر؟
وی افزود : وزیر کشور اعلام کرده است که ۹۰ درصد تلاش ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص مبارزه با بی عفتی و ترویج عفاف و حجاب است ؛ باید ببینیم این روند آیا معقول و پذیرفتنی هست یا خیر؟.
وی در پایان سخنان خود، امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه همگانی خوانده و تاکیدکرد: اگر از این مهم فاصله بگیریم دچار فساد سیستماتیک خواهیم شد.
در ادامه جلسه ، دکتر احمدی سخنران ویژه برنامه ،ضمن تشکر ویژه از دکتر مهدوی و اهتمام ویژه ایشان در
مبحث امر به معروف و نهی از منکر و بحث عفاف و حجاب ، منطقه آزاد انزلی را پیشرو در این امر مهم و فریضه الهی دانست .
نماینده مردم رشت دریازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به حضور جوانان در جلسه اذعان داشت : به تعبیر مقام معظم رهبری هر وقت ، هر جایی که جوانان پای کار باشند مطمئن باشید ما موفق هستیم و هر جایی که به جوانان کمتر بها داده ایم و جوان ها کمتر توانستنده اند ورود کنند در همان ناحیه آسیب دیده ایم.
وی افزود : هرجایی که ما به دین بهــا داده ایم و برای دین ارزش قائل شده ایم ، موفق گردیده ایم و همین دین اسلام که اکمل ادیان است وطبق احادیث و روایات متعددی که در قرآن، نهج البلاغه و در کتب سایر ادیان آمده دین اسلام حرف اول را می زند، بی تردید توجه ما به دین اسلام ، سبب رستگاری ما می شود .
وی با اشاره به اینکه هر جایی دین را فراموش کردیم و دین را دغدغه قرار ندادیم و لق لقه زبانمان کردیم، آنجا آسیب دیدیم .ما پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی را مرهون خون شهداء و امام (ره) هستیم .
دکتر احمدی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و ما به عنوان پیروان آن حضرت باید ادامه دهنده راه و سیره ایشان باشیم.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …