چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس عنوان کرد: قطع تعدادی درخت تنها دستاورد سایت نفتی سردار جنگل در گیلان

همای  گیلان: اسدالله عباسی  با اشاره به وجود محرومیت‌های پنهان در گیلان اظهار کرد: گیلان از نظر فرهنگی دارای تمدن است.

وی، گیلان را خاستگاه آل‌بویه عنوان کرد و افزود: گیلان بزرگ‌مردانی مانند میرزا کوچک جنگلی دارد که اسوه و الگوی مقاومت است.

نماینده مردم رودسر و املش با بیان اینکه آیت‌الله بهجت، آیت‌الله امینیان، آیت‌الله محمدی گیلانی و … از مفاخر معنوی گیلان هستند، تصریح کرد: گیلان به لحاظ استعداد و توان غنی است.

*میز توسعه گیلان در مجمع تشخیص مصلحت نظام

عباسی از فعالیت میز توسعه گیلان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و بیان کرد: اقتصاد دریا یکی از قابلیت‌های استان محسوب می‌شود و تاکنون از این ظرفیت بهره لازم برده نشده است.

وی به روند رو به انقراض ماهیان کیلکا و استخوانی در دریای خزر اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته اجرای طرح‌های دام‌گستر و پره به ضرر صیادان بوده و اکنون طرح جدید پرورش ماهی در قفس در دریای خزر مطرح شده است.

*پرورش ماهی در قفس در دریا با احتیاط در گیلان اجرایی شود

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا باید با احتیاط در گیلان اجرایی شود، خاطرنشان کرد: طرح مذکور وارداتی است و باید دقت کنیم مانند طرح‌های کیلکا و پره‌های صیادی با شکست مواجه نشود.

عباسی به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دو منطقه مازندران اشاره کرد و یادآور شد: در استان مذکور در کنار فعالیت‌های صیادی یکسری فعالیت‌های گردشگری و تولیدی انجام می‌شود و این موضوع باید مدنظر مسؤولان باشد.

وی با بیان اینکه اکتشاف نفت و گاز ظرفیت جدیدی در دریای خزر به وجود آورده است، اظهار کرد: حفاری سایت نفتی سردار جنگل توسط شرکت نفت خزر انجام و در سال‌های گذشته دکل آن نصب شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی به فاصله ۱۵۰ کیلومتری سایت نفتی سردار جنگل با ساحل اشاره کرد و افزود: تکنولوژی حفاری و استخراج نفت در دریا در کشور وجود دارد و توانایی انجام آن در ایران اسلامی را داریم.

عباسی با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای احداث سایت پشتیبانی نفتی سردار جنگل در گیلان، بیان کرد: اجرای پروژه مذکور بین دستگاه‌های اجرایی استان تقسیم کار شده بود، اما پس از گذشت چهار سال قطع تعدادی درخت و نصب یک تابلو تنها دستاورد سایت پشتیبانی نفتی سردار جنگل در گیلان است.

وی به دیوارکشی سایت پشتیبانی سردار جنگل در منطقه گردشگری رودسر اشاره کرد و گفت: طرح‌های هادی در روستاها و تفصیلی در شهرها در آمایش سرزمینی مشخص است، اما این موضوع در احداث سایت پشتیبانی مذکور لحاظ نشده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی اعلام می‌کنند تکنولوژی احداث سایت نفتی خزر به دلیل تحریم‌ها در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: بخش خصوصی در این زمینه ورود کرده و قرار است در ملاقات با وزیر نفت این موضوع را مطرح کنیم.

عباسی متذکر شد: امکان احداث سایت پشتیبانی نفتی سردار جنگل در گیلان وجود دارد و این استان می‌تواند نقش ارزنده‌ای در استخراج نفت از دریای خزر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه احداث سایت پشتیبانی نفتی خزر در ارتقای گیلان به استان‌های تراز نخست کشور تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: گردشگری، راه‌آهن و آزادراه از دیگر شاخص‌ها در ارتقای رشد اقتصادی استان محسوب می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بر توجه به رونق گردشگری در گیلان تأکید کرد و یادآور شد: نمایندگان مردم گیلان در مجلس با نگاه ملی و استانی برای توسعه گیلان تلاش می‌کنند.//فارس

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …