چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده مردم لنگرود در مجلس خبر داد :خرید برگ سبز چای بالاتر از نرخ تضمینی توسط کارخانه‌ها

همای گیلان : مهرداد لاهوتی با اشاره به آغاز برداشت برگ سبز چای در این شهرستان گفت: امسال دو پیشنهاد افزایش ۱۸ درصدی و ۱۴ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای ارائه شده و در کمیته ماقبل شورای اقتصاد افزایش نرخ ۱۴ درصدی به تصویب رسیده است.

13940221000436_PhotoB

وی نرخ خرید تضمینی برگ سبز درجه یک چای با افزایش ۱۴ درصدی را ۲ هزار و ۴۷۰ تومان در سال ۹۵ اعلام کرد و افزود: نرخ خرید تضمینی برگ سبز درجه دو چای یک‌هزار و ۳۸۰ تومان است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶۷ درصد از مبلغ خرید تضمینی برگ سبز چای را دولت پرداخت می‌کند، تصریح کرد: پرداخت ۳۳ درصد از مبلغ مذکور به عهده کارخانه‌های چای‌سازی است.

لاهوتی از استقبال کارخانه‌های چای‌سازی بالاتر از نرخ تضمینی برگ سبز چای در سال ۹۵ خبر داد و تصریح کرد: دو کارخانه چای‌سازی خرید برگ سبز چای بالاتر از نرخ تضمینی را از چای‌کاران لنگرودی آغاز کردند.

وی به خرید برگ سبز چای ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ تضمینی برگ سبز توسط دو کارخانه مذکور اشاره کرد و ادامه داد: امسال تمایل وجود دارد که سهم دولت و کارخانه‌داران به طور روزانه به چای‌کاران پرداخت شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای خرید برگ سبز چای در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است، گفت: مشکلی برای پرداخت سهم یارانه دولت وجود ندارد.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …