چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده ولی فقیه در گیلان: دولت خدمات ارزشمندی را به روستاها ارائه کرده است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: دولت خدمات و امکانات بسیاری را در روستاها ایجاد کرده که این امر موجب مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده است.


همای خبر/آیت الله فلاحتی در دیدار با دکتر بیت اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر کشور در رشت افزود: امروز شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و سکونت شهر نشینان در روستاهای استان هستیم که این امر نشان دهنده وجود خدمات بسیاری است که دولت در روستاها ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه امروز سطح رفاه مردم افزایش یافته با اشاره به تبلیغ سوء دشمنان علیه نظام اسلامی بیان کرد: بعضی افراد تحت این تبلیغات دشمنان، ظالمانه قضاوت می کنند درحالی که نظام اسلامی مردم را رها نکرده و به روستاییان و قشر زحمتکش و کم درآمد توجه ویژه دارد .
آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین یعنی اینکه حقیقت را به مردم بگویید اظهارداشت: مدیران باید خدمات دولت را برای مردم تبیین کنند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به مدیریت جهادی و موفق آب کشاورزی در استان اشاره و بیان کرد: با وجود خشکسالی بی سابقه در استان آب کشاورزی به خوبی مدیریت شده است.
گسترش پوشش بیمه ای یکی از راهکارهای ریشه‌کن کردن فقر مطلق است/یک سوم جمعیت کشور جامعه هدف صندوق هستند
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر کشور نیز در این دیدار گفت: گسترش پوشش بیمه ای یکی از راهکارهای ریشه کن کردن فقر مطلق است.
دکتر بیت اله برقراری در این دیدار با بیان اینکه این صندوق از دستگاههای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است، افزود: دلایل فلسفه تاسیس صندوق براساس منویات امام (ره) و تاکید بر توجه محرومان است.
وی تصریح کرد: منظومه فکری امام(ره) تحقق عدالت بود و براساس اصل ۲۹قانون اساسی در سال ۱۳۸۴ این صندوق تاسیس شد.
دکتر برقراری اظهار داشت: جامعه هدف این صندوق روستاییان ، عشایر ، کشاورزان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر معادل یک سوم جمعیت کشور هستند.
وی با بیان اینکه با توجه به شرط سنی حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال جامعه هدفی جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر را در برمی‌گیرد ، گفت: این خدمت برای زحمت کش ترین و نجیب ترین انسان ها که در فراز و نشیب های انقلاب همواره حضور داشته اند، دیده شده است.
دکتر برقراری یادآور شد: بیمه شدگان حدود پنج درصد حداقل ۵۰ هزار تومان و یا حداکثر ۱۳۳ هزار تومان حق بیمه می پردازند و ۲ برابر این مبلغ را نیز دولت برای آنها پرداخت می کند .
وی اظهار داشت: یکی از راههای رفع فقر مطلق همین بیمه است، بنابراین ما در استان ها حضور پیدا می کنیم که خدمات دولت را تبیین کنیم.
وی جلوگیری از مهاجرت و تحقق عدالت اجتماعی را از اهداف این صندوق بیمه ای دانست و افزود: در طرح قرار گاه کرامت قرار است یک میلیون بیمه شده جدید جذب کنیم و این تعداد پوشش بیمه ای معادل ۱۰ سال کار است.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …