همای گیلان، به نقل از گیلان بهتر نوین، بارش برف سنگین اخیر در جای استان گیلان،قطعا به همراه خود مصائب و مشکلاتی را در حوزه های مختلف بوجود آورد که بخشی از این مشکلات طبیعی بود،چون در ظرف یک زمان کوتاه ارتفاع برف در برخی نقاط به بیش از یک متر رسید.
این حجم از بارش برف تبعاتی را با خود به همراه دارد که منطقی است که می بایست با تدابیر مدیریتی،لجستیکی_تدارکاتی،تجهیزاتی و همراهی مردم و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از شرایط واقعا موجود از طرف مسئولین،ضمن کاهش دامنه ی مشکلات و معضلات،سکینه و اطمینان خاطر را در مردم تقویت شود تا با صبوری و همراهی از مرحله ی تاثیر گذاری منفی بحران ،گذر کنند.
شواهد و قرائن نشان می دهد که مسئولان و مردم در برخی نقاط استان گیلان با همراهی و همکاری با همدیگر از این بحران با کمترین عوارض اجتماعی و روحی و ناهنجاری گذشتند.
نمره ی قبولی اداره ی ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری لاهیجان در جریان بارش برف سنگین اخیر
با توجه به شواهد و اسناد موجود و اظهارات شهروندان لاهیجی در گزارش میدانی خبرنگار ما،مجموعه ی شهرداری لاهیجان با مدیریت دکتر کاظمی، شهردار موفق لاهیجان و بویژه واحد ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری لاهیجان در جریان بارش برف سنگین اخیر به خوبی با مدیریت به هنگام و تدابیر مهندس جهانگیری و کارکنان پرتلاش این واحد مهم و تأثیرگذار،توانستند به صورت کاملاً حرفه ای و روز آمد و بیطرفانه با رعایت مولفه‌ها و فاکتور های تاثیرگذار فرهنگی و اطلاع رسانی و با بالا بردن ضریب هوشمندی و هوشیاری جامعه ی مخاطب و مسئولان به وظایف شان عمل کردند و خروجی آن ،آرامشی بود که با وجود فشار هاو مشکلات متعدد ناشی از قطع برق و به دنبال آن قطع آب و سایر خدمات رفاهی بوجود آمده بود،در شهر لاهیجان حاکم بود.
وقتی که شهروندان لاهیجانی می دیدند مورد احترام مسئولان به جهت ارتباط دوطرفه توسط واحد ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری لاهیجان هستد،همه در جهت کاهش دامنه ی مشکلات همسو شدند.
اداره ی ارتباطات و اطلاع رسانی یا همان واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری لاهیجان با رعایت موارد زیر،توانست رابط خوبی بین مردم،مسئولان و رسانه‌های گروهی در جریان بارش برف سنگین اخیر در ستاد بحران این شهرستان باشد که عبارتند از:

۱_اطلاع رسانی به موقع از وضعیت تاثیر برف در نقاط مختلف شهر
۲_در دسترس بودن مسئولان و کارکنان اداره ی ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری لاهیجان به صورت شبانه روزی
۳_ارسال اخبار،گزارشها و رویدادهای مختلف بصورت ۲۴ ساعته و آنلاین
۴_انتشار سریع و دقیق اخبار و رخدادها
۵_ انتقال بدون روتوش مشکلات متنوع مردم به مسئولان در ستاد بحران شهرستان
۶_همچنین لغو جشنواره ی آدم برفی با تدابیر شهردار محترم و موافقت فرماندار محترم شهرستان
۷_مستندسازی مکتوب و تصویری اخبار،رویدادها،گزارشهای بارش برف سنگین اخیر با تلاش همه کارکنان و بویژه عکاسان زحمتکش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری لاهیجان.

لازم است تاکید شود ،این تلاشها در کنار صبوری و همراهی مردم و تدابیر مدیریتی شهردار محترم و فرماندار محترم شهرستان و سایر دست اندرکاران و تلاشگران با توجه به تمامی سختی هایی که برای مردم به همراه داشت، شرایطی را بوجود آورد تا گذر ازاین بحران قابل تحمل باشد.

با کانال همای خبر همراه باشید