چاپ مطلب چاپ مطلب

نهمین جشنواره ملی بهار نارنج برگزار شد+عکس و فیلم

اختصاصی همای خبر/نهمین جشنواره ملی بهار نارنج با حضور جلالی فرماندارلنگرود،مهدی پور شهردار کومله واعضای شورای این شهر،آذرپور وحسن پور به ترتیب مسئول شهرستانها و معاون گردشگردی ،میراث فرهنگی وصنایع دستی استان گیلان وجمعی از مردم در شهر کومله برگزار شد. جشنواره با تلاو ت آیات کلام الله مجید وپاسداشت فرهنگ ونوای گیلانی و کارناوال شادی وبا پوشش و فرهنگ گیلانی آغاز شد.
دکتر منوچهر مهدی پور شهردار کومله ضمن خوشامدگویی در این جشنواره گفت:تمام تلاش ما بر این بوده تا بتوانم ورقه کوچکی در تاریخ شهر کومله رقم بزنم.

وی افزود: نهمین جشنواره ملی بهارنارنج کومله در سه روز متوالی برگزار می گردد.

دکتر مهدی پور اذعان داشت : افتتاحیه نهمین جشنواره بهارنارنج کومله با برگزاری جشنواره غذای بومی و محلی با حضور ۵۰ شرکت کننده آغاز گردید.

وی افزود: از دیگر برنامه ویژه افتتاحیه این جشنواره مسابقات کشوری شطرنج بوده که با استقبال بی نظیر و حضور ۲۲۰ شرکت کننده از سراسر کشور در سالن زنده یاد فاطمی شهر کومله برگزار و به نفرات برتر هدایای نفیسی اهدا گردیده است.

شهردار کومله تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه برگزاری نهمین جشنواره بهارنارنج این بوده تا در روز جشنواره با حضور هنرمندان گیلانی روزی بسیار شاد و مفرح را برای همشهریان، مسافران و گردشگران فراهم سازد.

شهردار کومله بیان داشت: اختتامیه جشنواره نیز با برگزاری کشتی گیله مردی به پایان خواهد رسید که در روز جمعه پذیرای علاقه مندان به ورزش سنتی گیله مردی خواهد بود.

وی گفت: برگزاری مسابقات و ورزش های سنتی از جمله لافندبازی، طناب کشی و فوتبال دستی دانش اموزان؛ برپایی غرفه های مختلف محصولات سنتی و محلی که با استقبال ویژه همراه بوده ؛ از جمله برنامه های ویژه این جشنواره است.

در ادامه عظیمی عضو شورای شهر کومله اظهارداشت : از مسئولین شهرستان لنگرود به جهت حمایت های انجام گرفته برای برگزاری این جشنواره بزرگ ملی واز مردم به خاطر حضور پررنگشان تقدیر و تشکر می شود.

آنگاه سرکار خانم رزاقی عضو دیگر شورای شهر گفت: تلاش‌های بسیاری برای ملی شدن کومله به عنوان شهر بهار نارنج صورت گرفته ولی با توجه به پتانسیل‌های این شهر، هدف متعالی تری را در دستور کار داریم و آن هم فرا ملی‌شدن شهر کومله در شهرهای جهان و یونسکو می باشد .امید است که با تلاش و همدلی مسئولین و شهروندان گرامی بتوانیم این مهم را به ثبت برسانیم.

گفتنی است مهندس پرویز محمدنژاد نماینده مردم شهرستان های لنگرود که در این جشنواره به دلیل مشغله کاری حضور نداشت طی تماس تلفنی گفت: جشنواره های نظیر جشنواره بهار نارنج می‌تواند در بخش تبلیغ محصولات کشاورزی و مرکبات مفید باشد .ما در این شهرستان جشنواره نوغان هم در پیش رو داریم که این گونه جشنواره ها هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ گردشگری می تواند بستر مناسبی را در شهرستان فراهم کند.
مهندس جلالی فرماندار لنگرود پس از رونمایی از سند ثبت ملی نهمین جشنواره بهار نارنج گفت:گیلان قطعه‌ای از بهشت است و بهتر است که با رعایت اصول محیط زیستی نسبت به حفظ نعمت خدادادی کوشا باشیم .
وی در ادامه، جشنواره بهار نارنج را فرصتی برای گرامیداشت آداب و رسوم فرهنگ گیلان دانست.

مهندس آذر پور مسئول امور شهرستانها میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی استان گیلان پیش از رونمایی از تمبر اختصاصی نهمین جشنواره ملی بهار نارنج بیان داشت: مهمترین موضوعی که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد توجه به خواسته های مردم است لذا مسئولین باید در کنار مردم باشند تا به خواسته های مردم جامه عمل بپوشانند.یکی از این خواسته ها، ثبت ملی جشنواره بهار نارنج بودکه با کمک مسئولین به سرانجام رسید.
وی ادامه داد:همگی براین امر واقف هستیم که استان گیلان یک استان برخوردار است و از مواهب تاریخی، تفریحی ، فرهنگی و انواع و اقسام آداب و رسوم برخوردار می باشد ، یکی از رسالت های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی حفظ این آثار و انتقال آن به نسل آینده می باشد.
آذر پور اذعان داشت : الحمدالله با تلاش مسئولین شهرستان، ( نماینده و فرماندار ) جشنواره بهار نارنج به شماره ۱۰۵۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

خبرنگار:محدثه نیک فلاح

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …