چاپ مطلب چاپ مطلب

نواخته شدن زنگ مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی در مدارس سما لاهیجان و سیاهکل

همزمان با آغاز سال تحصیلی نوای دلنشین زنگ مهر- زنگ دانش و آگاهی- در مدارس سما نوازشگر گوش های دانش آموزانی شد تا برای حرکت به سوی آینده ای روشن عزم خود را جزم نمایند.
همای گیلان، مدارس دوره اول متوسطه پسران و دختران سما لاهیجان و همچنین مدرسه سبز سما سیاهکل روز پرکاری را در اولین روز مهر سپری نمودند و با حضور مسوولین سما، دانش آموزان و اولیای آنها آغاز سال تحصیلی را گرامی داشتند.
دانش آموزان مدرسه سبز سما لاهیجان اما در اولین روز شروع سال تحصیلی، میزبان مسوولین شهرستان لاهیجان بودند تا به طور رسمی حلول سال تحصیلی خود را با همدلی در کنار هم به جشن بنشینند و بر سفره عیدانه سال نو تحصیلی آینده ای درخشان برای وطن سربلندمان ایران را بشارت دهند.
در این مراسم که با حضور دکتر سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان، اعضای شورای شهر و شهردار لاهیجان، برخی اولیای دانش آموزان و معلمان و کارکنان برگزار شد، دکتر افشار ضیاظریفی رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان و سیاهکل در سخنانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، از دانش آموزان و اولیای آنها بابت انتخاب سما برای ادامه تحصیل تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت مهم ترین هدف ما در این مجموعه آموزشی فرهنگی ارتقای کیفیت آموزشی است تا بتوانیم آینده ای درخشان برای فرزندامان رقم بزنیم.

وی در ادامه سخنانش مدارس سما را مجموعه ای یکپارچه با به روزترین امکانات آموزشی عنوان و خاطرنشان کرد: در مجموعه سما تمام تلاش مان این است نقش موثر و مثبتی در روند تعلیم و تربیت داشته باشیم و افراد موفقی را برای آینده تربیت کنیم و کارنامه سما تا این لحظه گواه صادقی بر حرف های ماست چرا که مدارس سما افراد موفقی در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، هنری، ورزشی و … تحویل جامعه داده و خلاقانه عمل کرده است.
ضیاظریفی مهمترین رسالتی را که این مرکز آموزشی فرهنگی امروز عهده دار آن است، «کارآفرینی» و «مهارت آموزی» عنوان نمود و خاطرنشان کرد: با مهارت آموزی و کارآفرینی می توان امید را در دل جوانان جویای کار و خانواده آنها زنده نمود. چرا که بیکاری بزرگ ترین معضل خانوده ها بوده و ذهن جوانان مان را درگیر نموده و ریشه در بسیاری از ناهنجاری ها دارد، لذا سما با تمام وجود و ظرفیت کمر همت بسته تا این دغدغه بزرگ را از ذهن جوانان و خانوده های آنان خارج نموده و امید به زندگی با نشاط را برای شان به ارمغان بیاورد وی اظهار امیدواری نمود که دانش آموزان و دانشجویان سما بتوانند پشتوانه های علمی موفقی برای کشور عزیزمان باشند.
ضیاظریفی در ادامه سخنانش همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و با تبریک هفته دفاع مقدس «امنیت» را مهمترین مولفه ای دانست که رزمندگان دوره دفاع مقدس برای مان به ارمغان آوردند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز آسایشی داریم به برکت فداکاری دلیرمردانی است که با بذل جان خود این امنیت را برای مان به ارمغان آوردند تا در سایه آن بتوانیم تحصیل نموده و برای آینده کشور تلاش کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …