چاپ مطلب چاپ مطلب

نوبخت: منتظر تایید صلاحیت جعفرزاده هستیـم تا لیست بسته شود

نوبخت: منتظر تایید صلاحیت جعفرزاده هستیـم تا لیست بسته شود

نشست خبری محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اصحاب رسانه گیلان برگزار شد .
نوبخت در این مراسم اظهار داشت : بحث این نیست که در تهران رای دارم یا ندارم ، اما در رشت به خاطر عطوفت و عاطفه به مردم این شهر است .

همای خبر – دکتر نوبخت در این نشست اعلام کرد که تا زمان تبلیغات قصد صحبت انتخاباتی ندارد و به قوانین احترام می‌گذارد.
این فعال سیاسی با اشاره به مشکلات مختلف در کشور گفت: امروز مشکلات مختلفی برای جامعه ما وجود دارد و وضع موجود مطلوب نیست. نارضایتی در بین مردم مشهود است و گاهی سر ریز شده و به خیابان کشیده می‌شود و باید فکری به حال این نارضایتی‌ها کرد.
در نظام سیاسی ما، مجلس جایگاه رفیعی دارد
وی افزود: ما معتقدیم باید از ساز و کار مدنی برای بهبود شرایط اقدام کرد و یکی از این ساز و کارها، انتخابات مجلس است. برخلاف باوری که معتقد است مجلس جایگاهش تضعیف شده ولی در نظام سیاسی ما، مجلس جایگاه رفیعی دارد مجلس میتواند رئیس جمهور را عزل کند و برای انتخاب وزرا باید از مجلس مجوز گرفته شود.
منتظر صلاحیت جعفرزاده هستیم تا لیست بسته شود
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به جایگاه قانون‌گذاری و نظارت محلس گفت: وقتی که بحث نظارت مجلس مغفول بماند، می‌بینیم که در ماجراهایی مثل فساد چای دبش واکنشی و اقدامی از سمت مجلس صورت نمی‌گیرد. مشکل بعدی این است که در حالی که مجلس تنها نهاد قانون‌گذار در چارچوب قانون اساسی است اما متاسفانه برخی دستگاه های دیگر به موازات مجلس، قانون‌گذاری می‌کنند و باید جلویشان گرفته شود و مجلس باید از کیان خود دفاع کند.
وی همچنین در مورد لیست انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه نیز گفت: هنوز نتیجه بررسی صلاحیت برخی مشخص نیست و امیدواریم با توجه به فرمایشات رهبری شورای نگهبان روند را اصلاح کند و شاهد حضور افرادی چون دکتر جعفرزاده ایمن آبادی باشیم. هرجا نیز کاندیداهای حزب اعتدال و توسعه باشند حمایت می‌کنیم. با اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل، مذاکراتی صورت گرفته است اما باید تا ۱۹ بهمن و تاییدصلاحیت های نهایی صبر کرد.
حضورم در رشت به خاطر عطوفت و عاطفه به مردمان این شهر است
نوبخت در مورد تغییر حوزه انتخابیه خود نیز گفت: این امر باید در نوزده بهمن صورت بگیرد و تا آن تاریخ به صورت رسمی نمی‌توان کاری کرد. ولی من همیشه گفتم که حضورم در رشت به خاطر عطوفت و عاطفه به مردمان این شهر است و بحث این نیست که در تهران رای دارم یا ندارم. بنده یک فرزند کوچک گیلان هستم و نمی‌توانم نسبت به مسائل گیلان بی‌تفاوت باشم. وقتی در دولت بودم این را انجام دادم. برخی نمایندگان معتقد بودند که ما بودجه کرمان را به گیلان می‌بریم که البته درست نبود، ولی هرجا از منافع استان حمایت می‌کردم.
از پیمانکاران بپرسید پیشرفت پروژه در دولت سابق چقدر بود
رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پروژه های توسعه‌ای استان گیلان گفت: در آن زمان اعتبارات لازم برای پروژه ها تخصیص داده شد و تقریبا کامل کردیم. بعد از پایان دولت زمان‌های مختلفی از بهمن ۱۴۰۰ برای پایان آن اعلام کردند که هرگز محقق نشد و امیدواریم این بار تکمیل گردد. اسناد پروژه موجود است و من تاکنون در مقابل تخریب‌ها حرفی نزدم و سکوت کردم. خبرنگاران محترم می‌توانند از پیمانکاران بپرسند که پیشرفت پروژه‌ها و اعتبارات بودجه چقدر محقق شده است.

About نسرین عشقی

Check Also

جامعه ملل چه سازمانی بود و چه سرنوشتی داشت؟!

جامعه ملل چه سازمانی بود و چه سرنوشتی داشت؟! یادداشت از امیـرحسین تقی زاده/ دانشجوی …