چاپ مطلب چاپ مطلب

نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان افتتاح شد

همای گیلان:همزمان با فرا رسیدن هفته دولت نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با نام «استاد حسین محجوبی» افتتاح شد.

mail.google.com
نگار خانه استاد حسین محجوبی با حضورندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ، فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ،استاد حسین محجوبی ، امام جمعه ، فرماندار ، مسئولین شهرستان و جمع کثیری از هنرمندان گشایش یافت .
این نگارخانه در طبقه سوم ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان احداث و تجهیز شده است.ساخت این نمایشگاه مدت ۸ ماه طول کشید و با فضایی به مساحت ۱۲۰ متر مربع و نورپردازی مطلوب اماده برپایی نمایشگاه از اثارهنرمندان می باشد.
همزمان با مراسم افتتاحیه،آثاراستاد حسین محجوبی دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است . حسین محجوبی در سال ۱۳۰۹ در شهرلاهیجان متولد شد. ایام کودکى و نوجوانى را در این دیارسپری کرد.در سال ۱۳۳۸ از دانشکده هنرهاى زیباى دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.
از آن سالها علاوه بر نقاشى و نقاشیخط در عرصه معمارى ، پارک سازى و فضاى سبز فعالیت داشته و بیش از نیم قرن است که در عالم هنر تلاش می کند و حاصل آن شرکت در دهها نمایشگاه جمعى وانفرادی است.
آثار محجوبى (ملهم از طبیعت) جایگاه ویژه اى در عرصه نقاشى دارد و همواره مورد توجه علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشورقرار گرفته است.از جمله کارهای ماندگار این هنرمند که خود و آثارش در ایران و جهان شناخته شده هستند، طراحی پارک ساعی تهران است.

2

 

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …