همای گیلان، بخشنامه ی اخیر جناب آقای مهندس محمد رنجبر نیاول،سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود می تواند سر آغاز یک کار با ارزش و با هویت فرهنگی ریشه دار باشد.این بخشنامه ی پسندیده ،از مدیران ادارات مستقر در شهرستان لنگرود به طور جدی می خواهد از نصب بنر های تبریک انتصاب و تقدیر و تشکر از مدیران ادارات اکیدأ خودداری کنند.
این بخشنامه جامع در ماهیت خود این اصل مهم را با خود دارد که کار برای مردم از اصلی ترین و ابتدایی ترین وظیفه هر مدیر،کارمند و به معنای عام، هر مستخدم دولتی می باشد.در واقع این بخشنامه صراحت دارد ،مردم قدردان خواهند بود ،اگر مدیران و کارکنان دولت به وظایف خود به خوبی عمل کنند .چون رضایت مندی مردم برای هم افزایی و همگرایی جامعه و همراه شدن سرمایه اجتماعی با نظام بهترین تقدیر است.

خدمت گذاری به مردم بایدباعث افتخار مدیران باشد
براساس اصول و ضوابط و مقررات اداری و قانون و همچنین وجدان کاری،خدمت به مردم باید باعث افتخار مدیران و کارکنان دولت باشد.اگر استراتژی کارکنان دولت و بویژه مدیران ادارات مستقر در شهرستان لنگرود ،خدمت رسانی همه جانبه به مردم شریف شهرستان باشد که هست،قطعآ رضایتمندی شهروندان و روستاوندان را به همراه خواهد داشت.
،،،افزایش میزان رضایتمندی مردم،بهترین قدردانی،،
نماینده کنونی عالی دولت در شهرستان لنگرود باتوجه به اینکه اصالتآ مدیری از جنس فرهنگ و مردم می باشد،از تمامی مدیران و کارکنان دولت محترم در حوزه ی تحت مسئولیت خود می خواهد تا پیوست های فرهنگی در تمام پروژه ها ،طرحها و اقدامات خود را با جدیت هرچه تمام‌تر مورد توجه وعمل قرار دهند.ایشان باورمندند که اگر با تمام ظرفیت و پتانسیل در خدمت رسانی به مردم اهتمام شود، قطعاً مردم راضی خواهند شد و این بزرگترین نعمت برای نهادینه تر شدن آرامش،امنیت وثبات جامعه و جلب اعتماد حداکثری سرمایه عظیم اجتماعی (مردم) است.

جلوگیری از اتلاف منابع

همچنین اجرای این بخشنامه قطعاً از اتلاف بسیاری منابع بخش خصوصی و دولتی جلوگیری می‌کند،در ضمن این اقدام جناب آقای مهندس رنجبر نیاول ،اقدامی برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن هنجارهای پسندیده و ترویج روحیه همگرایی و هم افزایی در سطح شهرستان لنگرود را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

بنرهایی که برهنه زننده سیما منظر شهری و روستایی هستند

از دیگر محسنات این بخشنامه در واقع نوعی ساماندهی تبلیغات مفید و تاثیرگذار در سطح شهرستان و همچنین کمک به رعایت زیبایی و هامورنی اقدامات تبلیغی نیز می باشد.عدم مدیریت و عدم ساماندهی این بنر ها چه بسا تاثیرات منفی در روحیه شهروندان و روستاوندان می تواند داشته باشد.
علی ایحال،می بایست به عنوان یک ضرورت،این اقدام پسندیده ی مدیریت ارشد شهرستان لنگرود را پاس داشت و با ترویج و گسترش این فرهنگ در اقصی نقاط استان و کشور ،در خدمت رسانی واقعی و بدون منت به مردم پیشتاز بود و هم از اتلاف منابع جلوگیری کرد. باید در شرایط حساس کنونی طوری عمل کرد تا سطح مطالبات با امکانات موجود در جامعه همخوانی داشته باشد .این موضوع هم در میزان رضایتمندی مردم با اهمیت است که باید مورد توجه تمامی فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و… قرار گیرد.

والسلام و ایام بکام

علی کریمی پاشاکی_روزنامه نگار