چاپ مطلب چاپ مطلب

نگاه توسعه محور با بهره گیری از ظرفیتهای علمی و دانشگاهی/ انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه گیلان به عنوان مشاور کمیسیون توسعه پایدار رشت

مشاور کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت گفت: نگاه توسعه محور با بهره گیری از ظرفیتهای علمی و دانشگاهی برای پیشبرد اهداف تعیین شده بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش همای خبر نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ، دکتر رضا سیمبر عضو هیات علمی دانشگاه گیلان و مشاور کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در بیست و سومین جلسه کمیسیون توسعه پایدار که ۱۴ تیرماه و در صحن شورا تشکیل گردید اظهار کرد: نگاه توسعه محور با بهره گیری از ظرفیتهای علمی و دانشگاهی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در تمامی موارد باید با بررسی همه جوانب اقدام شود، اظهار داشت: باید در حوزه های مختلف بویژه بخشهایی که مرتبط با کمیسیون های تخصصی شورا می باشد، شاهد نقش آفرینی حوزه های علمی – دانشگاهی باشیم و توجه به این به پویایی و رشد موضوعات تاثیر مستقیم دارد.

سیمبر با تاکید به اینکه باید این نگاه را از سطح شهر به استان و کشور تعمیم دهیم تصریح کرد: شهر خلاق و پویا به توسعه در عرصه های مختلف نیاز دارد و تجربه جهانی نشان دهنده کسب دستاوردهای بزرگتری است.
عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه بسیاری از نزاع های شهری ناشی از وضعیت نامناسب موجود در شهر است، افزود: ما در طرح های سدسازی و انتقال آب دچار مشکلاتی شده ایم که این مشکلات ناشی از تفکر سازه محور بوده است، بنابراین باید نگرش ها را در این خصوص تغییر دهیم.
دکتر سیمبر با بیان اینکه باید به مسئله توسعه جامع نگاهی ویژه داشته باشیم، گفت: با نگاهی توسعه محور ، قادر خواهیم بود با ایجاد تعامل یاد شده، ضمن یاری رساندن به برنامه های توسعه ملی، بنیان نوین مشروعیت سیاسی را که مبتنی بر کارآمدی و تامین رفاه برای شهروندان است تقویت نماییم. واقعیت این است که توسعه در خیلی از مسائل وجود دارد، اما متاسفانه ما در استان گیلان و در حوزه پسماند و تالاب ها دچار مشکلات عجیبی هستیم.
وی در بخش پایانی صحبتهایش اظهار داشت: وضعیت زباله در گیلان اسفناک است و باید برای حل مشکلات مردم، برنامه ریزی مدون و منظم داشته و برای بهبود وضعیت موجود از دیدگاه های دانشگاهی بهره برد.
لازم بذکر است دکتر رضا سیمبر، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با پیشنهاد رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی، طی حکمی از سوی رییس شورای اسلامی شهر رشت به عنوان مشاور کمیسیون توسعه پایدار معرفی شد.

باکانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …