چاپ مطلب چاپ مطلب

نیمی از فوتی های تصادفات گیلان را موتورسواران تشکیل می دهند

همای گیلان:فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: نیمی از فوتی های تصادفات استان را موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند.

81220224-5793897

سردار ابراهیم قائد رحمتی به خطرات جانی که موتور سواران را تهدید می کند اشاره و بیان کرد: به دلیل بافت اقلیمی روستایی و شهری گیلان، مردم در این استان از موتور استفاده می کنند و به همین دلیل حجم تصادفات با موتور در گیلان زیاد است.

وی با توصیه به موتور سواران مبنی بر استفاده از تجهیزات ایمنی نظیر کلاه ایمنی خاطرنشان کرد: توسط پلیس درون شهری گیلان در بهار امسال ۵۰ هزار موتورسیکلت سوار متخلف متوقف شدند.

وی اظهارداشت: سالیانه ۵۰۰تا ۶۰۰هزار دستگاه موتور سیکلت به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی در گیلان متوقف و به پارکینگ ها هدایت می شوند که این کار حجم عظیمی از وقت پلیس را می گیرد.

سردار قائدرحمتی یادآور شد: برای تشویق موتورسواران در استفاده ازکلاه ایمنی درصورتی که موتورسواری کلاه ایمنی بر سرداشته باشد از او گواهینامه درخواست نمی شود.

وی گفت: در سه ماه اول امسال تعداد کشته شدگان تصادفات برون شهری ۳۴ نفر بود که این آمار درمدت مشابه سال قبل، ۳۱نفر بوده است.

وی افزود:برای کنترل موتورسواران و رعایت موارد ایمنی با تمامی دهیاران استان جلسه تشکیل شده است.

قائدرحمتی اضافه کرد: با فرهنگ سازی در خصوص بستن کمربند ایمنی این موضوع تا حدودی در جامعه جا افتاده ولی استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران هنوز بصورت یک فرهنگ عمومی در نیامده و باید همه تلاش کنند که استفاده از کلاه ایمنی هم به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.ک/ایرنا

 

About

Check Also

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه   رئیس سازمان سنجش کشور: …