چاپ مطلب چاپ مطلب

هزینه ۴۶۰ میلیون ریالی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برای توسعه آموزش فرش دستباف

همای گیلان:معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به آغاز برگزاری دوره های آموزش رایگان فرش دستباف در ۵ شهرستان این استان از هزینه ۴۶۰ میلیون ریالی این سازمان برای آموزش فراگیران فرش دستباف و مربیان این رشته ی هنری- صنعتی خبر داد.

download (2)

مجید زیرک با اشاره به همکاری سازمان فنی و حرفه ای با اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در برگزاری این دوره آموزشی گفت: دوره های آموزش– اشتغال فرش دستباف برای ۲۰۰ نفر از فراگیران شهرستان های رودبار، املش، سیاهکل، آستارا و ماسال با بهره مندی از کارشناسان و مربیان با سابقه فرش دستبافو مدیران کارگاه های متمرکز و نیمه متمرکز از نیمه دوم فرودین سال جاری در حال برگزاری است.

وی افزود: فراگیران این دوره های آموزشی توسط اداره کل امداد امام خمینی استان گیلان و شرکت نگارنصر بسیج وابسته به بنیاد تعاون بسیج به اداره فرش این سازمان معرفی شده اند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطر نشان کرد: پس از پایان  این دوره ی ۸ روزه ی آموزشی، فراگیران به مدت ۴۵ روز زیر نظر ناظر فنی، کار بافت عملی فرش را نیز آموزش می بینند تا شرایط ایجاد اشتغال خانگی و یا جذب در کارگاه های قالیبافی برایشان فراهم گردد.

زیرک تصریح کرد: پیش از این در اسفند ماه سال گذشته نیز یک دوره آموزشی ۳ روزه برای ۴۵ نفر از مربیان قالی بافی استان با حضور اساتید برجسته مرکز ملی فرش ایران برگزار شده بود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطر نشان کرد: دوره های آموزش فرش دستباف و آموزش مربیان به صورت رایگان و با هزینه کرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برگزار و در مجموع ۴۶۰ میلیون ریال برای برپایی این دوره های آموزشی هزینه شده است.

زیرک افزود: علاوه بر آموزش رایگان به فراگیران دوره های در حال برگزاری در ۵ شهرستان استان به هر نفر شرکت کننده ۴۰۰ هزار ریال به منظور مساعدتپرداخت می گردد.

 

About سردبیر ارشد

Check Also

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند   …